onsdag 11 november 2009

Vi betyder mycket för vararndra

Tack snälla ni för era kommentarer
Det betyder verkligen mycket att ni delar med er era tankar och berättar att ni fått inspiration av bloggen. Det ger mig ny inspiration att skriva... Även om ni bara säger hej i kommentaren så blir jag glad att känna att ni finns. Det känns bra att skriva i sig... men det känns tusen gånger mer meningsfullt när ni läser det och har glädje av det.

Vi kan ge så mycket till varandra
Jag har tagit som vana att försöka uttrycka när jag tycker att någon gör eller säger något bra för jag har insett att vi alla behöver så mycket uppskattning. Det kan vara i ett möte med en vän, i en butik eller till en föredragshållare eller sångerska som jag har lyssnat till och uppskattat. Jag vet att de flesta människor är ganska självkritiska och mår jättebra av uppskattning. Så nästa gång du möter någon du uppskattar, säg det - du kommer att få så mycket igen, inte minst genom att se deras glada ögon.

Att uppskatta kan stärka någons livsuppgift
När vi får uppskattning av andra så blir vi stärkta i att ge mer av det som vi fått uppskattning för. Därmed kan vi stärka varandra mycket på vår livsväg och det vi ger får vi igen... inte alltid av samma person men ofta av någon annan.

Att lyssna till kroppen
Idag vid 4-tiden blev jag plötsligt så trött.. brukar inte bli det sådär på eftermiddagen.. kanske är det något med novembermörkret som smyger sig på... Jag har ändå hållit mig uppe fram tills nu men nu ska jag låta kroppen bestämma och få gå och lägga sig. Det är minst lika viktigt att lyssna till kroppens signaler som till hjärtat. Kroppen och hjärtat vet... Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig