söndag 22 november 2009

Kvinnocirkeln ledarutbildning, första kullen klar!

Den första kullen med min utbildade kvinnocirkel- ledare
Gunilla; Ingrid, Anne (jag), Mona, Monique, Helena
Här är de nu de underbara kvinnorna som jag har haft förmånen att tillbringa denna helg med. Nu har jag utbildat den första lilla kullen med Kvinnocirkel - ledare. Vilken fin helg vi har haft och de är verkligen på god väg med sina cirklar redan. Gunilla planerar cirklar i Emmaboda med fokus på kreativitet. Ingrid har redan startat en liten grupp i sitt närområde i Kristianopel, Mona tänker börja med att ha yogakurser i Mundekulla men i framtiden även någon form av cirklar, Monique planerar cirklar i Tingsryd- Växjö-trakten och Helena har redan kommit igång med en grupp nära vänner i Stockholm men planerar även att ha kvinnocirklar i kombination med lite andra aktiviteter i hennes underbara hus på södra Öland i sommar. Är du intresserad av att delta med någon av dessa kvinnor så kan jag förmedla kontakten ... Anne
Min vision är att cirklarna sprids
Jag ser i mitt inre hur kvinnocirklarna sprids mer och mer som ljusa ringar i världen och jag ser hur mycket det ger kvinnorna i cirklarna. Jag ser hur världen förändras och blir mjukare, mer vänlig och kärleksfull när kvinnorna möts i en djupare gemenskap och stärker och inspirerar varandra....
Gudinnestunden gav helande
Flera av kvinnorna berättade att det hände något fint efter den helande stunden vi hade igår kväll och att de upplevde helande på olika sätt... Det kändes fint att få veta.
Sångcirkel
Idag har vi även haft en sångcirkel... Sång och dans är ju något naturligt som jag tror alltid har funnits i alla kulturer över hela jorden. Det fyller en viktig funktion för både vår fysiska hälsa och för att vi ska känna inre balans, glädje och harmoni. Genom sång och dans kan vi leva ut känslor och hela det som har varit smärtsamt. Vi kan även känna en djup samhörighet med varandra. Att sjunga och dansa ger också glädje och gör att vi håller oss mer friska. Att dessutom sjunga sånger med ett positivt budskap som vi gjorde idag får oss ju på gott humör och påverkar oss positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig