lördag 28 november 2009

Vad älskar du att göra

Vad älskar du att göra?
Livsuppgift är ju månadens tema och det blir mer och mer tydligt för mig hur superviktigt det är att syssla med det vi älskar och är här för att göra. I alla fall att ta steg åt det hållet. Jag tror att vi alla har unika gåvor och att det finns saker som vi älskar att göra och när vi gör det så mår vi bra. Jag tror att vår själ vet och känner våra unika gåvor och gläds när vi närmar oss att uttrycka dem mer och mer... men när vi är på fel väg så kanske vi istället blir stoppade på olika sätt för att vi ska kunna stanna upp och hitta rätt igen. När vi däremot är på vår rätta väg då har vi änglarna med oss och allt flödar och faller på plats av sig självt.

Ronja älskar att spela harpa
Idag har vi haft en ung tjej här som spelar underbar harpa. Hon hade känt sig ganska låg innan hon kom men hon berättade för mig att hon kände sig så mycket gladare när hon åkte hem. Dels sa hon att det berodde på att hon verkligen trivs i Mundekulla men vi pratade också om att det betyder så mycket för henne att spela sin harpa.

Vi hade julbord
Det var som det brukar vara lite lagom sorl och jag kände mig inte helt i harmoni denna eftermiddag.. Plötsligt hörs då dessa harptoner i rummet.. och jag bara kände hur hela kroppen slappnade av och hur en skön känsla av harmoni spred sig inom mig i varje cell och även i rummet... Det berodde nog delvis på instrumentet men ännu mer på den som spelade, för Ronja är så fin själ.

Vi kan ge både oss själva och andra så mycket
Nu när jag har målat så har jag verkligen njutit och känt sådan harmoni och därmed kunnat vara gladare och gett mer till dem runtomkring mej. Dessutom är det flera som har uppskattat min målning på kvinnorna (inte minst ni i bloggen)
Så sätt igång nu och låt inte någon jantelag eller andra människor hindra dej från att göra det du älskar och genom det ge så mycket till andra runtomkring dej med... Kram Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig