lördag 21 november 2009

Kvinnocirkeln ledarutbildning del 2

Underbart givande kvinnogemenskap
Jag är uppfylld... Uppfylld av gemenskapen med kvinnor och av hur mycket vi kan ge varandra på ett enkelt sätt... Idag har vi njutit av avslappning och meditation... vi har dansat våra visioner och vår längtan med fina Kerstin Åkesson som ledde oss i ett underbart danspass... vi har målat våra visioner och vi har haft samtalscirkel där var och en i lugn och ro fått dela med sig det hon vill och längtar till och där de andra har gett stöd och peppat... vi har gjort en ceremoni vid en liten eld vid vattnet där vi släppte det som vi inte längre vill bära med oss i livet och vi har pratat om Gudinnehistoria och om hur Gudinnan en gång var den som tillbads och vördades och hur kvinnan då hade en viktig plats i samhället. Förutom detta har vi även njutit av underbart god och kärleksfullt lagad mat i vårt mysig café med fullt med tända ljus. Vi har pratat om allt och vi har haft det så mysigt och även solen har lyst lite med ett milt novemberljus.

En underbar Gudinne-healingstund
Vi avslutade denna dag med en "helig Gudinnestund"... en kvinna fick ligga på en massagebänk i ett rum med tända ljus och vacker musik. De andra stod runt omkring och lade händerna varsamt på henne eller gav mjuk beröring.... samtidigt fokuserade vi på Gudinnan inom henne och efter en stund delade vi med oss till henne det fina vi såg i henne och gav henne stödjande tankar... vi delade med oss den styrka, kärlek, godhet m.m. vi kunde se i henne och alla hennes vackra egenskaper... Det blev så fint och alla blev mycket berörda... Tack underbara Gudinnor... fler borde få uppleva detta... Så enkelt vi kan ge så mycket som verkligen betyder något till varandra...

4 kommentarer:

  1. Kära Anne, Vad härligt det låter. Jag måste bara säga efter att hastigt och lustigt ha korsat din väg idag i Mundekulla att vilket vackert ställe ni har skapat. Det är mer än ett ställe och jag hittar inte riktigt ordet för det mer än att det är så fullt av själ och så innerligt. Tack för du tog dig tiden att visa det du hann med. Det gav mersmak! Hoppas ni fick ett fint avslut på kursen. Stor kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack att du kom förbi Pernilla och det kändes så fint att få möta dej då du gett mig så fin feedback hela tiden i bloggen...Det kändes som det var meningen att vi skulle ses en liten stund då det verkligen var den enda pausen jag hade under dagen... och du är precis lika fin i verkligheten som jag kännt på mig när vi har kommunicerat i bloggen... Välkommen en lite längre stund en annan gång, kanske på en kurs... kram Anne

    SvaraRadera
  3. Ja det måste varit en mening med det korta mötet.. Det samma säger jag om dig Anne. Och absolut kommer jag en längre stund ev på kurs.. Stor varm kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Tack och varmt välkommen igen.. Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig