fredag 13 november 2009

Miriam Makeba - sjung och dansa

Jag hittade ett så fint inlägg på Carina-Yogaquinnas blogg... Så jag tar mig friheten att sprida det vidare. Självklart kan ni gärna förmedla vidare de filmer, böcker m.m. som jag tipsar om på min blogg också ... det är bara bra att vi hjälps åt med att sprida det positiva så hoppas det känns okey Carina.

Det är aldrig för sent att sjunga och dansa
På tal om livsuppgift så kanske du har drömmar som du känner att det snart är för sent att förverkliga... Därför vill jag dela med mig detta filmklipp med Miriam Makeba när hon är 75 år. Tyvärr dog hon förra året i samband med ett uppträdande... men hon levde sitt liv helt och fullt och gjorde det hon älskade. Dessutom hade hon ett varmt hjärta och ett stort engagemang för människor. Läs mer på Carinas blogg. http://yogaquinna.blogspot.com/

6 kommentarer:

  1. Passar bra med min lilla historia, jag började i "vi som inte kan sjunga kören" för ett år sedan, då jag hela uppväxten har trott att jag inte kan sjunga. Var jättekul så jag fortsatte en termin till. Nu denna terminen ville jag veta på riktigt om jag verkligen kan sjunga så jag började med enskild sång en halvtimme i veckan , och det är underbart, kan inga noter men jag sjunger på gehör som min sånglärare kallar det. Helt underbart. Snart fyller jag femtio år och det ska nog bli ett litet eget framträdande tror jag...så det är aldrig försent att förverkliga sina drömmar Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Underbart Petra
    Tack att du delar detta... Ja sång ger oss ju så mycket glädje och jag ser fram emot att höra dej sjunga... eller sjunga med dej.. kram Anne

    SvaraRadera
  3. Hej Anne!
    Roligt att du tipsar om min blogg.
    Varje gång jag ser ett klipp med Miriam Makeba blir jag glad i kroppen. Att dansa och sjunga är underbart.
    Gick själv en kurs förra hösten i "Alla som inte kan sjunga gospel" och hade jättekul.
    Har hittat en kvinna på nätet, Susanne i Danmark som håller kurser för kvinnor i dans och shamansism för att locka fram den kvinnliga urkraften. Det låter inspirerande , hon håller även kurser i Sverige i mån av efterfrågan.
    Kanske något att tänka på framöver?
    adressen är:
    http://www.shamantrommer.dk/kurserse.htm#Dans_och_shamanism

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter spännande Pernilla... tack för tipset... Ja dans och sång är verkligen ett härligt sätt att komma i kontakt med vår naturliga kraft... Anne

    SvaraRadera
  5. Hej igen, Anne!

    Kursen jag gick i sång hette naturligtvis "Alla KAN sjunga gospel".... :)
    Som kursavslutning bjöd vi in våra släktingar och vänner till en konsert.
    Det var första gången jag stod på en scen, helt underbart, vilken energi, trots en viss oro över att inte komma ihåg texterna.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så härligt det låter... undrar om det var genom Alla Kan -institutet... det låter lite så på det du beskriver... Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig