tisdag 24 november 2009

Ljus november

En mysig november månad
Jag tror att denna novembermånad har varit en av de bästa på länge. Jag har kommit på mig själv med att stanna upp då och då och bara känna hur bra jag mår och hur mysigt det är. Delvis beror det nog på att det är lugnare nu i Mundekulla samt att jag gör det jag tycker är roligt - arbetar på min bok och har haft en kvinnohelg. Men jag tror att det även beror på Gudinneskolan och vad det har gett mig att själva göra de övningar och annat som jag har föreslagit. Jag har också njutit av att skriva i bloggen och att ha kontakt med er genom bloggen.

Systrar i min närhet
Sedan är vi ju detta år ett så trevligt gäng på 4 personer här i Mundekulla nu. Ibland har jag och Peter varit själva här ute i skogen under vintern, så nu känns det så kul att ha Mona och Helena här och höra deras glada skratt, för de skrattar mycket och verkar trivas jättebra i Mundekulla. Mona och Helena bor ju här just nu och hjälper till lite i verksamheten.

Livsuppgift i november
Jag tror på att följa naturens rytmer därmed tror jag att november är en period att lyssna inåt och smälta det som varit, kanske släppa onödigt bagage för att kunna börja på nytt nästa år. Så när det gäller livsuppgift kan det vara en bra tid att fundera på vad du verkligen vill göra samt lyssna inåt och meditera för att komma närmare dig själv och din längtan. Det kan även vara en mycket bra tid att bara vara och vila. Ibland behöver vi sådana "tomma" perioder för att öppna oss för det nya och kunna ta emot ny inspiration.

6 kommentarer:

  1. Jag har tagit fasta på att lägga in USA tid i almanackan , och det funkar jättebra och är jätteskönt att bara vara (ledig USA=ledig utan särskild anledning).Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tänkvärda ord. Även att man har fullt upp kan det ju vara tomt inuti. Kanske är då meningen just det du skriver - att man bör vila även i den känslan för den rensar ut och gör plats för något nytt. När har du tid med "oss gamla" ;-) Kramiz / L8

    SvaraRadera
  3. Härligt Petra
    Vad bra att du påminner mig... ska lägga in det i morgon själv... vad kul att du finns där.. kram Anne

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta
    Jo så är det sägs det... men vi eldtecken kan ha lite svårt för det...
    Jag har längtat efter er med och har tänkt bjuda in er någon av de närmaste veckorna då det är lugnare här.. jag skickar några förslag på dagar och tider på mailen så får vi se om vi får ihop det. kram Anne

    SvaraRadera
  5. det stämmer nog som ni säger men oj vad jag är otålig och deppig av att "inget" händer. det är väl bara att sitta och vara i det : ). härligt att denna kurs finns som ett litet ljus i mörkret. kramar från ett väldigt soligt och hästigt frankrike, karina

    SvaraRadera
  6. Härligt att höra från dig och er november är säkert mycket varmare och skönare kan jag tänka mig men naturen går ju ändå igenom lite samma faser... så säkert känner vi av det... kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig