lördag 14 november 2009

Gudinneskolan-Livsuppgift

I helgen kan du skapa en visionskarta
eller skriva ned dina drömmar och din längtan....
Du kan även fundera på vad du verkligen älskar att göra eftersom det vi älskar är det som vi är menade till tror jag... Hur lätt glider inte livet förbi med tusen saker att göra utan att vi hinner med det där vi verkligen vill och har lust till... Ibland är det mycket som vi behöver göra men ibland hindrar vi oss själva. Jag kan märka att när jag väl har föresatt mig att måla då hittar jag på tusen andra saker att göra...

Vad är viktigast för dig
Du kan tex tänka dig att du är en äldre kvinna som ser tillbaka på ditt liv. Vad är det du skulle sakna mest att du inte gjorde ? När du vet det... sätt igång med det nu så att du när du blir äldre kan se tillbaka på ditt liv och känna dig nöjd... ta ett litet steg i sänder så att du närmar dig din längtan och det du vill mer och mer. Bara att veta att vi är på väg i rätt riktning är en skön känsla.

Skapa en visionkarta med allt det du älskar
Så om du vill skapa en visionskarta med fokus på din livsuppgift så kan du måla, skriva eller klistra in bilder på allt det du älskar att göra eller det du har en längtan till. Då kommer du varje gång du sedan ser din karta att påminnas om det som är viktigt för dig och då blir det enklare att ta steg i den riktningen.

Ha en skön helg och vila
och minns att det är november och att det är helt okey att liksom naturen ta det lugnt och vila... kanske känner du en viss tyngd och det är också helt okey ... Allt i naturen är ju på väg att gå i vintervila för att komma igen med nytt liv och ny energi nästa vår... Så låt det vara helt okey att följa med i naturens rytm. jag tror vi människor är menade att göra det.... Vila, mys och tänd gärna mycket ljus, vila och läs en god bok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig