söndag 3 januari 2010

Gott Nytt år

Ett nytt underbart år
väntar dig och det kan enklare komma till uttryck om du ger dig lite tid att fundera på vad du verkligen vill. Vi har just nu haft en underbar Nyårsretreat, som vanligt blev den mycket lyckad. Vi har i gemenskap med varandra gett oss tid att fundera på det nya året och det vi längtar till.

Visionskartor
Deltagarna på retreaten har skrivit ner sina visioner och en del har målat eller klippt och klistrat bilder på en visionskarta. Idag är våra vänner, Kalle och Camilla här och hälsar på, så vi ska göra egna visionskartor och ha en samtalscirkel där vi delar våra intentioner inför det nya året.

Gör din visionskarta
och dela dina drömmar med din partner eller dina vänner. Det är ett mycket fint sätt att inleda det nya året på och även om du har har gjort det förut så kan det ha kommit nya tankar och nya drömmar som du kan skriva ner eller måla eller klippa ut bilder och klistra in. Sätt sedan upp den på en väl synlig plats.

Slappna av och lyssna inåt först
Upptäck vad det är som ger dig verklige glädje och lycka i livet... vad som ger dig djup tillfredställelse. Skriv ned det.... Upptäck vilka drömmar du har som du ännu inte har förverkligat och skriv ner dem. Begränsa dig inte... våga drömma och längta fullt ut... Ju högre visioner du har ju närmare kan du komma det du verkligen innerst inne vill.. Det behöver inte vara stora saker ... det kan tex handla om att ge dig själv mer tid... ha mer kärleksfulla relationer... men det kan också vara att ge dig ut på din drömresa eller börja arbeta med det du verkligen älskar...

Ta sen steg i den riktning du valt..
Allt kommer inte alltid serverat på ett fat... du kan behöva vara modig och uppfinningsrik med... Men när du vet vad du vill och uttrycker det till andra kan du även få stöd och hjälp och nya kontakter tex att samverka med.... Lycka till och ha en underbar dag... Här lyser solen och det är vitt av snö ute så nu ska jag gå ut en liten stund innan jag sätter igång med min visionskarta. Kram Anne

2 kommentarer:

  1. Tack för din påminnelse Anne. Den vackra bilden över jorden har jag bredvid min säng och den möter mina ögon varje morgon när jag vaknar... Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir Pernilla.. Det är flera nu som sagt att de vill ha en affisch av mina målningar bland annat denna så kanske jag ska ta tag i det under 2010... Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig