onsdag 20 januari 2010

Ljuset har just återvänt !

Ni kanske inte har märkt det men det har varit lite mörkt ett dygn-- i alla fall för mig... Jodå.. jag har de där dagarna ibland men inte alls så ofta... men de kan innehålla stunder som känns ganska mörka men i övrigt vara rätt okey men inte så roliga. Jag vet inte varför det händer men troligen är det väl en mängd saker som sammanträffar och slutligen blir det för mycket. I alla fall var det så den här gången.

Bitchen som fräser och snäser
Dessutom brukar dessa dagar inträffa när Bitchen har varit framme och huserat. Jag skrev ju om henne för länge sedan men märker att jag fortfarande inte har lärt mig att älska henne. Dessutom har jag ingen koll på henne alls även om jag beslutar mig för att nästa gång ska jag ta några djupa andetag innan hon får komma till tals...men det är som att det där bryr hon sig inte om alls och jag har ingen chans att ta de där andetagen innan hon har hunnit fräsa och få ur sig sitt. Ja hon kan faktiskt fräsa en hel del.

Den andliga idealisten
Hon gillar abslolut inte Bitchen och tycker att hon inte har något rättfärdigande i mitt liv alls.. möjligtvis när det gäller att snäsa av någon envis försäljare på telefonen som inte har vett att sluta prata när man säger nej. Nej dessa två kommer nog aldrig att kunna komma överens.

Peter gillar henne definitivt inte
Tänk om min käre man åtminstone kunde gillat henne och gett henne en kram men han springer iväg så fort hon visar sig och stänger alla dörrar han kan. Tänk om han bara hade insett att en varm kram och lite positiva ord det skulle ha lugnat ner henne och hon skulle ha slappnat av.

Anledningar till att ljuset försvann
Så det var nog en anledning till att dagen kändes lite mörk då den "andliga idealisten" fick hjälp av fördömerskan som malde på och hela tiden fördömde mig fast jag nog egentligen inte hade gjort så mycket... men hon går igång på minsta lilla grej och får alltid stöd av "andliga idealtisten". Dessutom såg jag allt i svart och kände mig ledsen för en del saker som hände som jag normalt inte skulle bry mig om alls plus att det var lite tungt snöväder ute... vilket jag ofta kan uppskatta istället....men den här gången förstärkte det, allt annat bara.

Omställning att komma tillbaka till Mundekulla
En annan omställning som nog startade upp allt var att jag inte var så förberedd på att komma tillbaka till Mundekulla efter min retreatvistelse i Stinas lägenhet. Där hade jag ju kunnat gå in i mig själv och bara vara ...och här i Mundekulla var det plötsligt en massa projjekt och möten på gång. Jag inser nu att jag skulle ha varit lite varsam med mig själv och mjuklandat lite mer.

Hur ska min Gudinneretreat se ut i Mundekulla?
Ja jag inser att det är viktigt att jag ger mig tid att fundera på det lite nu så att jag inte bara fortsätter som av gammal vana. Jag ske ge mig själv mer tid känner och inte vara delaktig i alla mindre beslut och planer utan mer det övergripande. Jag ska planera mina kurser och retreater och min kvinnocirkel ledarutbildning, samt ge mig egen tid till min kreativitet, sjunga, måla, skriva..... För jag tror att det är en del av senaste dygnets frustration också att jag redan gått in i något nytt men att jag ändå hamnar tillbaka i de uppgifter jag är färdig med i livet.

Mundekulla är ju mitt barn
För Mundekulla är ju mitt barn men nu har det växt upp och fler har sin påverkan på det men jag vill definitivt att det ska utvecklas ännu mer till att bli den ljusa, vackra plats som det redan är där människor får ny inspiration och känner glädje och djupare gemenskap med varandra. Men jag vill också ge uttryck för mina egna resurser och det jag känner att jag är här för att dela med mig av nu...

Ljuset återvänder
Nu har jag gjort yoga och varit med mig själv och ätit god mat och lyssnat till underbar musik så nu har det ljusnat.. Jag fick även en så fin kommentar i min blogg, vilket jag blev glad för. Dessutom råkade jag mycket lägligt få två underbara Cd på posten som jag hade beställt. Den ena med Snatam Kaur och den andra med Kirtana... mina två favoritsångerskor. Jag lägger in en av låtarna med Snatan, som några av er säkert har hört förut. Kanske den kan ge lite ljus till er med. Kram Anne

9 kommentarer:

  1. Kära Anne

    jag tror att bitchen är livsviktig, den där urkraften, den vägleder oss - när vi håller på att spåra ur, tillbaka till sanningen. Hjärtan som slår.

    Min urbitch kom verkligen fram i måndags, hon skakade om både mig och Henrik. Och jag är tacksam för det. Sitter här med mer frid nu, hemma hos min mamma som nu läser saga för Hampus... Och Henrik sitter hemma i sin eremitgrotta, det uttrycket är SÅÅÅ bra.

    Lyssnar på Satam Kaur, så underbart. Bliss for a moment. Fick en medial rådgivning av Lasse idag, i sju år har vi kännt varandra och igårkväll kände jag att jag verkligen behövde hjälp av honom och hans andliga kanaler - och det var så fint. Tacksamhet. Tack för att du hjälpte mig att lära känna honom och Anita!

    Stor kram dear bitch-syster Erika

    SvaraRadera
  2. Hej härliga Erika
    Tack för att du bejakar Bitchen och det ju sant som du säger att det oftast sker en förändring i samband med att hon tar plats... Det känner jag verkligen den här gången med... jag vill vara mer snäll mot henne... kram kära syster och härligt att du släpper fram din Bitch med.. Vad fint att du gick till Lasse och kul att han kunde inspirera dig nu.. jo de är ju verkligen änglar båda Lasse och Anita... kram Anne

    SvaraRadera
  3. Tack Anne för att du delar med dig. Det är skönt att veta att även du (ha,ha!) ibland blir arg och morrar och inte alltid är snäll och andlig. Vi Gudinnor har manga strängar pa var lyra ; ). Jag tror att en av de största anledningarna till att jag bor just i Frankrike är att jag ska lära mig visa när jag är arg och att säga ifran, ibland riktigt bestämt.

    Eftersom min argumentationsteknik inte är lika vass som fransmännens brukar jag upprepa nej flera ganger till det gatt fram. Funkar bra : ). Min man bara rycker pa axlarna och tar inte alls illa upp. Ha,ha! Han shar ett mycket hett temperament sa det imponerar inte pa honom. Bra övning!

    Skönt att hör att ljuset atervänt... Jag ska nu ha egentid i 2 timmar. Utan barn, utan man. LYCKA!

    Kramar, Karina

    SvaraRadera
  4. Ja men visst är det väl så att i Italien, Spanien och kanske även Frankrike så är det mer okey att bli lite arg en stund och att ett hett temperament är inte en dödssynd som det är här i Sverige... Det låter skönt på ett sätt med en man som har ett hett temperament... men det har väl sina sidor med... men det viktigaste är ju att det går över fort ... och det brukar det göra när man har ett hett temperament..
    är han fransman? Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Hör av dig om du tror att lite Work eller förslag på skulle kunna bidra.

    Kram
    Adina

    SvaraRadera
  6. Ja "The work" är ju jättebra verkligen... jag ska ha det i åtanke när jag skulle behöva det... brukar använda mig av frågorna ibland och det är verkligen bra men det kan vara ännu mer givande att få lite hjälp utifrån med... Anne

    SvaraRadera
  7. Ja, han blir arg men det går över fort och är inte så allvarligt som jag tycker att det är när jag blir det. Det är en känsla som en annan liksom. Sunt tycker jag men svårt att släppa fram när man är svensk ; ).

    Ja, han är fransman men har bott i 3 år i Sverige så han känner till den svenska kulturen. Det hjälper mycket! Inte alltid lätt att komma överens men väldigt spännande och utmanande för att växa som person - på alla plan.

    Kram, Karina

    SvaraRadera
  8. Vad skönt det låter.. "det är en känsla som en annan liksom" just så skulle jag önska det kunde vara mer när vi är arga... vad spännande med en annan kultur och vad modigt att du har flyttat dit och det som jag tycker verkar så härligt i Frankrike är att våren kommer så tidigt... kram Anne

    SvaraRadera
  9. Vad skönt det låter.. "det är en känsla som en annan liksom" just så skulle jag önska det kunde vara mer när vi är arga... vad spännande med en annan kultur och vad modigt att du har flyttat dit och det som jag tycker verkar så härligt i Frankrike är att våren kommer så tidigt... kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig