tisdag 12 januari 2010

Gudinnefunderingar

Gudinneretreat...
ja varför kallar jag det så? När jag tänker efter så handlar det dels om att att ge mig själv tid att komma i kontakt med min inre Gudinna och tid att lyfta fram henne i världen. För jag vet att vi alla har en inre Gudinna som knackar på där inifrån och vill komma ut och leva fullt ut... ge av sina resurser, sin kärlek, sin vishet och få lysa och stråla och möta andra Gudinnor.

Därmed så handlar en Gudinneretreat
inte för mig om att bara gå inåt och gömma mig i en klostercell med stränga regler.... neeej... Gudinnan måste få leva i mjukhet, få njuta, uppleva glädje, uttrycka sig och följa sin intuition och sitt hjärta i varje stund.... men visst kan lite rutiner ibland vara fint med när de stämmer med det vi innerst inne vill..

Gudinnan i allting
En Gudinneretreat är för mig också att få tid att tillbringa med den stora Gudinnan, hon som omsluter allt och finns i allting. Ibland glömmer jag bort henne och tror att så mycket annat är så viktigt. Men det allra viktigaste är ju att ha kontakt med den här källan ... Gudinnan som både finns inom och utom och kanske är det egentlgien samma sak att allt vi ser är det som finns inom oss.


målning av Anne Solveig
"Gudinnan finns i allting som jag ser"
står det så fint i A Course in Miracles. (ja det står Gud men jag har mitt eget språk)
Vi kan ändra inställningen i sinnet till kunna att se det gudomliga mer och mer i oss själva, i andra i naturen, djuren och i allt... och då blir verkligheten mycket ljusare och mer kärleksfull och vi kan vila i livet i tillit till att det vill oss väl. Ju mer vi fyller vårt sinne med goda tankar och med Gudinnans närvaro ju mer kommer vi att se på allt med kärlek.
"Gudinnan finns i allting som jag ser för hon finns i mitt sinne"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig