onsdag 6 januari 2010

När det är rätt går det lätt

När det är rätt går det lätt....
När ska jag lära mig att går det lätt så är det rätt... i alla fall oftast... Nu har jag säkert ca 40 idéer om bokomslag och 100 bilder tagna i det syftet och jag har lagt ner en massa timmar på att fundera och rådfråga vänner. Jag har varit så fokuserad på en speciell idé och ändå har det inte känts helt rätt. Så idag tänkte jag innan jag lämnade datorn... Ahh jag provar en helt ny idé med fotot som jag för en stund hade sett i mitt inre men inte provat ännu..... och när jag nu provade att göra ett bokomslag med det så blev det så fint meddetsamma bara.... Nu föll allt på plats...på 5 minuter ungefär.... fotot behöver mer plats och därmed kan boken bli längre som jag egentligen ville men som inte riktigt passade med den gamla idén. Även texten kan jag nu göra mer så som jag egentligen ville då det passar bättre med den nya idén.

Så kanske kan någon lära av detta
och sluta försöka så mycket när det inte blir bra hur vi än gör..... Nu hoppas jag att jag ska minnas detta tills nästa gång att när jag försöker och försöker och det inte blir bra då är det nog något annat som ska fram... och det är dags att stanna upp och lyssna till nya idéer... När det är rätt går det lätt... men visst kan vi uppleva utmaningar ändå och tillåta oss att släppa det gamla och våga växa in i det nya...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig