fredag 4 juni 2010


Verklig njutning och glädje kommer av att göra Gudinnans vilja

All real pleasure comes from doing the Goddess will.
She will not let us get away with easy pleasure that comes and goes...
She wants the best for us... She want us to have the real pleasure that stays
The pleasure of coming home to her and living with her in our hearts and soul...

Idag vaknade jag igen uppe i stugan på backen
Hade haft lite huvudvärk under natten som gav mig tillfälle att se på vad det nu var mer som skulle släppas eller tittas närmare på... Det var högra sidan som jag känner har med min pappa att göra...och med min manliga kraft... Jag har ju tittat mycket på och gått igenom upplevelser med båda mina föräldrar och helat mycket... men det är nog en resa som fortsätter hela livet i nya steg.

Välkomna min egen kraft och inre styrka
Nu kunde jag se hur jag inte riktig kunnat var fullt ut den jag var när jag växte upp och vara fullt ut i min styrka och kraft och att detta hängde samman en del med min upplevelse av min pappa ... Jag somnade om med denna vetskap som kändes lite som ett djupt inre helande... och gav mig en insikt i hur det skulle kännas att vara helt fri i min kraft och styrka... det kändes härligt...När jag vaknade igen var huvudvärken nästan helt väck...



Satte mig i solen och läste i en inspirerande bok
Redan på de första sidorna stod det just om hur vi ofta söker lyckan genom andra människor eller yttre upplevelser, men hur den sanna lyckan endast kan finnas djupt inom oss själva. Samtalet med Peter igår hade fått mig att kunna se igen att jag inte kan lägga min lycka på andra och i relationer utan jag måste finna den djupt inne i mig... Jag kände igen nu att det är dags att gå lite djupare igen...finna Gudinnan där inne och leva genom henne mer...

Gudinnan vill att vi går lite djupare
Så Gudinneskolan kommer nog att handla en hel del om att finna denna djupare lycka, kärlek och frid inom oss för det är ju i den som vi finner den sanna och varaktiga njutningen och glädjen.. men samtidigt ska vi ju självklart passa på att njuta av allt det vackra med som Gudinnan ger oss här på jorden... Jag tror vi kan göra det ännu mer när vi är i kontakt med oss själva och vårt djupaste inre.


Meditera på Naturen
I boken beskrevs även hur naturupplevelser kan ge oss en djup upplevelse bortom oss själva.. t.ex att sitta vid havet och se vågorna rulla eller se bort mot horisonten.. hur det kan föra medvetandet bortom oss själva för en stund... Samt hur öknen och steppen har samma inverkan på oss .. Jag älskar ju att t.ex vandra på Alvaret som är ett stort öppet område på Öland och känner en djup frid och andlig inspiration där..... samt hur även kullar och berg kan ge oss andliga upplevelser för att de ligger lite högre upp och med distans till allt annat.. Att vi då kan passa på att för en stund låta naturen ta oss bortom oss själva och in i denna upplevelse.. . stanna kvar i det som naturen väcker... vilket då blir som en fin meditation..

Jag njuter av min morgon på kullen
Här i Mundekulal känner jag samma sak.. det är lättare att hitta hem till mig själv när jag sitter däruppe på kullen och har lite distans till att som sker där nere i dalen..,.Fast hela Mundekulla är ju beläget lite högt också.. Ha en underbar dag... kram Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig