onsdag 7 december 2011

Julkalendern dag 7

En Gudinna kan ha båda sidor.
Min intention i morse var att sätta mig och göra dagens inlägg i Julkalendern här i Gudinnerummet. Men så kom det annat ivägen...Fick en tid att byta till vinterdäck och lastade in däcken i bilen och körde iväg till verkstaden. På hemvägen köpte jag nycklar till elementen i huset så jag kan lufta dem... Ja jag älskar guldlitter och mjuka och vackra saker.. jag älskar det feminina men det betyder inte att jag inte kan fixa praktiska saker. Förr bytte jag däcken själv... en gång hade jag en Amerikanare... en snygg välvårdad, varmt röd Dodge som jag älskade och som jag, min syster och min väninna åkte runt i sta'n med. Det var bara vi och två andra tjejer som hade en "Amerikanare" i vår stad... så vi var mycket populära och här var det killarna som fick sitta i baksätet... det var en härlig tid med många fina och kul vänner.

Det är underbart att njuta av det feminina
...det mjuka, vackra, glittriga men det är bra att kunna använda sin lite mer maskulina sida och fixa praktiska saker t.ex när det behövs... det ger en trygghet...men när jag har Peter i närheten så brukar jag spela lite svag och att jag inte vet eller kan eller har tillräckligt mycket kraft :) när det gäller vissa saker jag inte så gärna vill göra... så gör han dem i stället och känner sig stark och manlig... Ja det är ju en Gudinnas list.. risken är bara att jag till slut nästan glömmer bort hur man gör enkla saker som att borra ett hål och hänga upp en tavla på väggen.

Någon som verkligen tar ut svängarna när det gäller det feminina, mjuka, vackra, glittriga är härliga Helena Blomljus. Jag tror en del redan har sett detta inlägg då jag delade det i facebook i går men för er andra .. Gå in till Helena och läs och inspireras till att förverkliga era vackra drömmar och bli rörda.. det blev jag..

http://helenablomljus.wordpress.com/

Sagan fortsätter i dagens Julkalender!

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig