lördag 3 december 2011

Gudinnerummets Julkalender dag 3

Jag befinner mig i Kalmar igen..
högst uppe i en liten vindsvåning med utsikt över Kalmarsund från ena sidan och över takåsarna och Kalmars vackra kyrka på den andra sidan... Jag njuter av att låna det här "krypinet" av min kära "syster" Tina som just nu är hos sin bonde på Öland..

Min väninna fångade en "bonde"
Ja min väninna Tina lyckades fånga en av killarna som var med i programmet "Bonde söker fru" förra året. Redan när hon berättade för mig att hon funderade på att skriva några rader till honom....så sa jag - Jaaaa gör det.. det känns som ni är lika själar med  samma utstrålning. Tina skickade dock inget brev men livet hjälpte till och ville väl att de skulle mötas. En tid senare "råkade" de bli bjudna till samma fest.. Min driftiga väninna såg då till att bordsplaceringen hamnade så att hon fick sitta bredvid "bonden".. och nu är de ett par ... visst är det härligt...

Visst är det väl underbart med kärlek...
...tror det är därför jag verkligen gillar "Bonde söker fru".. för kärleken där är äkta till skillnad från när vi ser en film... den strålar liksom ut genom rutan och värmer mig... När vi är kära så så befinner vi oss nog i ett lite mer sant och äkta tillstånd.. vi lämnar de kritiska tankarna och ser det goda i varandra... men efter förälskelsen så måste vi ju även vårda relationen... då kan den djupare kärleken växa fram ...så gissa vad dagens lucka handlar om:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig