fredag 2 december 2011

Julkalendern dag 2 - Hemligheten i Gudinnerummet!

Kära Gudinnor!
Igår när jag skulle lägga in den första luckan i årets Julkalender, så satt jag länge och funderade på vad som skulle kunna vara upplyftande och ge er lite ljus och inspiration i Juletid. Jag hittade många filmklipp som jag tycker är fina men det kändes ändå inte som det var helt detta som Gudinnan hade tänkt sig med Julkalendern... även om jag kanske lägger in det med när det känns rätt.

En ny plan med Gudinnerummets Julkalender.
När jag tänker på det nu i efterhand kan jag se att jag fortfarande tror att det där fina och upplyftande ska komma från någon annan...Men i morse när jag vaknade var det som Gudinnan visade mig en ny plan med Julkalendern...En plan som jag inte hade tänkt mig ..men ju mer jag lyssnat ju mer känner jag att det känns rätt ...i alla fall i dagens lucka.

Nu ska jag berätta en hemlighet.
Min plan är ju att dela ut några Julklappar med och samtidigt då berätta om dem...och det innebär ju att ska jag vara helt ärlig så får jag ju berätta en hemlighet för er som jag endast delat med några få personer... Men när jag lyssnar inåt så känns det som det är dags nu...

I bland frågar människor mig hur det kommer sig att vi har så mycket inspiration och energi att verka för Mundekulla Kursgård och allt annat vi gör.. Vad är det som ligger bakom undrar de. Jag brukar komma upp med ett svar som är sant men som inte säger allt.. och svaret är något i stil med att jag vet att det finns ett annat mycket bättre sätt att leva.. där vi värnar om Moder Jord och lever i fredliga relationer med varandra.

Men det är inte hela sanningen.
Lite mer av den får du i dagens lucka.



Idag kan du vinna det som finns i dagens lucka...
samt att du även får en berättelse om det som finns där.
Vill du vinna dagens gåva så kom tillbaka hit och skriv en kommentar om den.. eller skriv en kommentar ändå.. det är ju alltid fint att få feedback av er.

11 kommentarer:

  1. Åhhhh, jag känner igen den där magiska känslan när jag försvinner in i skaparbubblan och känner i händerna hur jag ska skapa och formge. Det är som om tid och rum försvinner för en stund. Härligt att läsa berättelsen. Ska nog ta och börja "leka" ännu lite mer tror jag bestämt *ler*
    Önskar dig en fin dag!
    Kram från Mia

    SvaraRadera
  2. Fick budskapet, när jag föreställde mig bli guidad av delfinerna :) "Follow your heart! Don't worry."

    Så härligt med delfiner!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skriver, Anne! Jag tror också att alla konstnärer, musiker m fl kanaliserar. Det är många samtal om kanaliseringar på flera bloggar jag läser just nu och det gillar så klart jag : ).

    Om jag vågar ska jag leda en kanaliseringskurs i Stockholm i vår. Det är dags : ).

    Jag älskar dina delfinkort. Det motivet är nog min favorit av alla jag sett att du har gjort. De strålar!

    Jag ville bara lämna en liten kommentar men inte delta i tävlingen eftersom jag redan fått några delfinkort. Så hoppas någon annan blir glad för att vinna.

    Kramar, Karina

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ett fint kort, och en härlig berättelse. Jag som just jobbar med att släppa taget och kontrollen lite mer i mitt liv och bli mer lekfull kände att det träffade mitt i prick! Livet är en lek, det ska levas med glädje! Kram!!

    SvaraRadera
  5. Jag har redan ditt underbara delfinkort och ett annat vackert gult med en jordglob som du skapat, de finns med mig efter 10år och är uppsatta i sovrummet. Men jag vill ändå berätta för dig att jag uppskattar din berättelse, du skriver så levande!

    Jag är så glad över att kunna följa din kalender och jag känner att det är så rätt i tiden för mig.

    Med Kärlek. Linda

    SvaraRadera
  6. Härligt Mia..
    ja det är en underbar känsla att stiga in i skaparbubblan... ska bli mer av det nu...och mer lekfullhet..Kram!

    Vad kul Ingrid...
    att du snappade upp min tanke (som jag inte skrev)att de som ville kunde ju själva be delfinerna om vägledning...Vad bra att du gjorde det och jättefint budskap..Kram och Tack!

    Ja Karina!
    klart du ska ha en kurs ... jag tror den skulle bli jättefin... Jag tänker att alla kan "Kanalisera".. och alla skulle ha så stor nytta av att lyssna mer till sitt högre jag, sin skyddsängel, guide, intuition eller vad vi väljer att se det som... Tack för dina värmande tankar om mitt Delfinkort...jag tycker mycket om det också, så det känns fint att höra. Kram

    Tack fina Mia Ö.
    Vad bra att du hade glädje av och tycker om dagens kort...Ja visst ska vi leka mer och uppleva mer glädje i livet...Ha det härligt..Kram

    SvaraRadera
  7. Åhh vad roligt att höra Linda!
    att du har mina kort på din vägg redan.. Det glädjer mig mycket och ger mig inspiration att skapa mer... tack även för dina fina rader om min berättelse och så fint att höra att du ska följa Julkalender. Kram

    SvaraRadera
  8. Hjärtat som ramar in bilden slog mot mig med full kraft. Det är väl så att ni vi är i leken, i den kreativa kraften öppnar vi upp våra hjärtan så att ljuset kan strömma genom oss ut i världen. Lite roligt för just detta satt jag och Sverker och pratade om i köket idag innan jag läst ditt inlägg... kram och tack för ännu en magisk kalenderlucka.

    SvaraRadera
  9. Varmt Tack fina Pernilla!
    Så underbart att höra din upplevelse av hjärtat.. samt vilken fin reflektion.. Ja att skapa är ju verkligen att vara i hjärtat och i skapandet öppnar vi därmed upp oss för den feminina kraften ännu mer tror jag.. Vad fint att du har en man att prata med om det som är viktigt i livet. Kram

    SvaraRadera
  10. när jag kommer in på gudinnesidan hamnar jag rätt..då är jag tillbaka på andlig grund.Känner tacksamhet till det du skapar och blir inspirerad till lek och skoj.Kram!

    SvaraRadera
  11. Så roligt att höra Jill!
    Vad fint att Gudinnerummet kan inspirera dig både i det andliga och lek och skoj.. Jaaa lek och skoj det är ju andlighet... Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig