torsdag 22 december 2011

Julkalendern dag 22 - Spa och vila!

Idag har vi bjudit vår lilla personalgrupp på Spa!
Vilket ju även gav oss en chans till skön avkoppling: Så vackert och fint det är på Kosta Spa och sååå skönt att njuta av det varma vatten. Vi träffade även en så trevlig äldre dam som har månadskort där!!! och går dit och spaar varje dag.. visst kan det vara underbart att bli pensionär om man fixar det för sig.

Gudinnan griper in... eller?
Igår kände jag att det var dags att lämna över till Gudinnan att vägleda mig i en viss situation som jag funderat mycket på men ännu inte kommit fram till hur jag ska göra med. Till slut kände jag att jag vet nog inte vad som är bäst för mig så Gudinnan får visa mig ett steg i sänder. Idag hände det något oväntat som först inte alls kändes bra...men som jag efter ett tag kunde se kanske kunde vara Gudinnans ingripande ändå i mitt liv... och kanske till och med ett svar på det jag funderat på. Det oväntade som skedde och som även väckte lite rädsla.. - hur ska det bli nu? ...gjorde mig påmind om det jag skrev häromdagen.... att jag sett att det mesta som sker i våra liv... och som vi först inte alls gillar eller blir rädda för... det kan sedan leda till något mycket bättre än vi kan tänka oss...och att det verkligen kan vara en välsignelse... Jag påmindes även om att använda Louise L Hays fina mening:

"All is well in my life
Everything is happening for my highest good
Out of this situation only good will come
I am safe"

 Dagens lucka är ej öppningsbar.
men vill påminna dig och mig om att ha tillit... Allt är väl.. och allt sker till det bästa!

Ha det gott gära Gudinnor och glöm inte att vila mitt i julruschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig