fredag 21 augusti 2009

Weekendretreatpaket för kvinnor

Kvinnofjärilslampan
Jag stannar en natt till här i rummet vid havet och vet ni vad som finns här ? - en lampa som är som en kvinna med fjärilsvingar. Jag har ju nämnt fjärilen flera gånger och även fjärilsflickan då det har blivit som en symbol för mitt växande just nu och så finner jag henne här i rummet. Livet är ett mirakel och känns ibland som en dröm... så det är bara att drömma vidare och hitta den högsta och mest glädjefulla dröm vi kan tänka oss just nu. Det ska jag ägna en stund åt nu i mitt mysiga rum.
Så nästa gång du sover i ett nytt rum så kan du se dig omkring på tex tavlor m.m. och upptäcka om det finns ett budskap till dig där. Livet ger oss budskap hela tiden när vi är villiga att se dem.

Retreatpaket för kvinnor
Jag fick en underbar idé idag. Hur skulle det vara att utarbeta ett litet retreatpaket för kvinnor som kunde användas under en helg tex med en Cd att lyssna på med guidad meditationer och med en liten bok med inspirerande tankar och en övningsbok med frågor att ställa sig själv. Detta paket kunde kvinnor då ta med sig och resa iväg helt själva över en weekend och ge sig tid att finna ut vem de är och vad de längtar till i livet och nästa steg... Sedan komma tillbaka påfyllda och med nya idéer, insikter och ny energi.

KvinnoRetreat i huset på Öland
Detta skulle ju även kunna kombineras med att hyra in sig i mitt lilla hus på Öland över en helg eller hyra ett rum i Mundekulla en helg för att ge tid till sig själv... Är det någon som tycker det låter intressant eller har idéer om hur ett sådant paket skulle kunna se ut ?

4 kommentarer:

  1. Det låter jättebra!

    Har själv tänkt mycket på att ta en helg för mig själv, men inte funnit "the right place".. Antingen för dyrt eller så har det inte känts riktigt rätt...

    Go for it! =)

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntran.. det är kul att få respons på ideer..

    SvaraRadera
  3. kanske i kombination med lite ta-hand-om-mig-själv aktiviteter som tex. ett kit med kroppsolja, inpackning, stärkande teer, ute bad, bastu eller likande

    SvaraRadera
  4. Jättebra idé kroppsoljor och téer.. och om man är i Mundekulla är ju bastu jätteskönt.. kanske man kan ha flera paket varav en del är lite enklare kanske med en bok och Cd och en del innehåller mer... Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig