måndag 3 augusti 2009

Cikoria - vägvårda

Utmed hela vägen från Karlevi till Mörbylånga växer det ett blått pärlband av cikoria. Tänk att denna vackra blomma har beslutat sig för att försköna Ölands vägkkanter. När jag var liten var cikoria min favoritblomma och jag älskade att se alla blommor utmed vägkanterna. Det gör jag fortfarande.
Jag är på väg till farmor
som nyss fått en ny lägenhet i Mörbylånga. Förra gången jag var hos farmor var hon lite trött men vi gick ändå ut en stund på den innegård som bodde i närheten av. Jag pratade om ditt och datt men farmor såg svalorna.. Titta sa hon, hur de matar sina ungar i luften.... Min farmor kan jätemycket om fåglar och blommor... En gång ska jag lära mig mer om fåglar med så jag vet vad alla dessa vänner i luften är för några och hur de kvittrar och kan ursklija var och en med.
Att ta vara på det fina i stunden.
Farmor lärde mig denna stund att ta vara på livet och att se det som är viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig