fredag 14 augusti 2009

Musikfestival och NLP dag 10

Morgonen började som vanligt i Mundekulla med att vi samlas för att sjunga sånger och dansa våra danser utomhus. Vid det här laget är det många - även artister som besökt festivalen som har dansat dem. När Malin Berghagen var med ett år blev hon så positiv till Mundekulladanserna att hon planerade att bjuda in oss för att leda Mundekulladanser med hennes släkt och vänner. Det blev dock inte så sen men kul i alla fall.

Mundekulladanser
För dig som inte alls vet vad det är så är det en slags cirkeldanser där vi sjunger positiva budskap samt även möts i danserna. Det skapar närhet, glädje och en mycket fin känsla mellan människor och är själva grunden till festivalen.

Kvinnocirkel

Efter dansen höll jag en kvinnocirkel där jag berättade om kvinnocirklar samt min kommande utbildning. Sedan hade vi mindre kvinnocirklar samt avslutade med uppskattningscirklar vilket alltid är så fint och ger så mycket. Flera uppskattade det och det fanns ett stort intresse för att starta eller delta i en kvinnocirkel.

Tillbaka till kursen
Sedan susade jag snabbt tillbaka till NLP kursen och nu kände jag mig mycket påfylld och det blev en fin eftermiddag. Vi gjorde en jättebra övning som handlade om att ändra ett negativt beteende. Ibland sitter vi ju fast i ett visst sätt att bete oss som egentligen inte gynnar oss. Jag fick nya insikter omkring det beteende jag hade valt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig