söndag 2 augusti 2009

En dag med Gudinnnan på Öland

Alvarets öppna marker, lyser av himmelens ljus
Jag älskar söndagar
och när jag kan försöker jag göra dem till retreatdagar. Idag gick jag ut på Alvaret på Öland där jag är nu. Just nu är Alvaret fyllt med små gula solvändor och lila timjan samt Ölandstokar (en buske med gula blommor) Jag vandrade där i nästan 4 timmar och när jag vandrat en stund började solen lysa och den där underbara sköna känslan av frid och lugn och att vara nära det gudomliga, infann sig.


Jag brukar alltid sjunga upplyftande sånger
när jag går där och nu kom det en ny sång till mej. En sång om tacksamhet över allt det vackra som finns i naturen och som finns i mitt liv.

Jag älskar verkligen Alvaret,
ljuset, stillheten, skönheten med alla blommor och det orörda öppna landskapet där man kan se långt långt bort, ger mig en underbar upplevelse och får mig att tänka klart om mitt liv och se nya möjligheter.
Sen gick jag till Stinas mysiga trädgårdscafé
och fikade och pratade med Stina och låg i hängmattan en stund, Slutligen avslutades dagen nere vid havet. Tack Gudinnan för en underbar dag som gav mig ny kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig