måndag 10 augusti 2009

Fjärilsflickan Dag 6 med NLP


Idag fick jag kortet Independence som påminner mig om att gå min unika väg i livet i tillit. Det var en flicka med fjärilsvingar på bilden och jag kände att det stod för att det är dags för det nya – att gå från larv – puppa till fjäril. Samt att jag måste ta steget själv.Puppan är nog den jag är i nu på den här kursen, och jag tror vi behöver en puppa ibland inför en förändring. Att bara få vara i vår egen process ostörd som jag ju har förmånen att vara är mycket värdefullt.

Att blomma ut
Det var också en stor ROSA blomma på bilden som jag kände stod för att blomma ut och att den var rosa kanske har med kärlek att göra .. KÄRLEK till mig själv. Det var även lite svart vid sidan då det ju är en viss sorg eller vemod att lämna det gamla invanda och trygga.

NLP och inre val
Vi gjorde även en mycket bra övning idag som kan användas när man inte riktigt får ihop två sidor av livet och kanske har svårt att välja. Jag har länge känt att jag å ena sidan älskar Mundekulla och att vara i den gemenskap som är där och å andra sidan vill jag ha mycket egen tid nu och kunna utveckla min kreativitet samt ännu mer kunna uttrycka den unika person jag är och dela med mig av mina resurser. Ibland har jag trott att jag måste välja Mundekulla eller mig själv och min egen tid.

Jag kan ha det högsta i båda dessa sidor
I denna övning kunde jag inse att de olika sidorna har gynnat varandra och fått mig att utvecklas till den jag är just nu. Samt att de olika sidorna, båda även djupast kan ge mig det jag innerst inne vill. Därmed kunde jag se att det bästa valet just nu är att välja båda men välja mer medvetet de delar av de här sidorna som får mig att närma mig det jag djupast längtar efter.

Att känna frid och kunna vila i mig själv
och uttrycka min kreativitet det kan jag ju göra både på egen hand och i Mundekulla. I Mundekulla kan jag göra det genom att leda meditationer och kurser och retreater. Jag kunde se mer tydligt att det är det jag vill göra där och att det handlar mer om att släppa det organisatoriska och praktiska mer vilket jag ju vet och strävar efter redan men det blev ännu mer tydligt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig