lördag 22 augusti 2009

En underbar dag

Så bra jag har det
Jag gillar verkligen att resa runt just nu men att ändå kunna skriva ned mina tankar och dela dem med andra så jag är så tacksam att jag fixade trådlös uppkoppling för då kan jag sitta var som helst och skriva på min gula bärbara dator som jag också älskar. Så här skulle jag ju kunna leva en tid...



En dag vid havet
Jag stannade en dag till i min svit vid havet och imorse gick jag en underbar runda på små stigar utmed havet . Sedan vilade jag en stund på stranden och gjorde en övning som Louise Hay hade pratat om med att skriva ned affirmationer på ett speciellt sätt. Tror vi ska göra den i Gudinneskolan. Sen kändes det dags att ge sig iväg norrut. Jag längtade till att komma längst upp på Öland och gå utmed sandstranden i Bödabukten.

Leva från vårt higher self
På vägen lyssnade jag till Susan Jeffers som är med på Empowerment for woman CD:n . Hon hade mycket bra att säga, bland annat pratade hon om att sluta leva från vårt lower self som påverkas av samhället och som lever i begränsande tänkande. Istället uppmuntrade hon oss att leva från en annan del av oss som när vi får tillgång till den får oss att känna så mycket glädje, skönhet, tacksamhet och kärlek – vårt higher self - och att ta livet som det är istället för att göra motstånd mot det som sker. Lita till vår förmåga att kunna hantera vad som än kommer i vår väg och inse att vi kan växa genom det som händer oss och att vi liksom den leende Buddhan kan välja att ha kvar vår inre frid oavsett det som sker oss.

Gudinneskolan ska handla mycket om att bli medveten om den delen och leva från den som jag också kallar Gudinnan inom oss.

Vad skulle mitt högre jag välja eller tänka...
Hon sa också att vi kan ställa oss frågan när vi har behov:
-Vad skulle mitt högre jag (eller Gudinnan inom mig) tänka om detta.. hur skulle hon välja eller agera.


Affimationspromenad i Böda Sand
Så plötsligt var jag framme på stranden och jag gick en lång promenad utmed den milsvida sandstranden.. som är i Böda.. Det var eftermiddag och lugnt med bara lite människor här och var och solen värmde och det var ganska stilla så det var helt underbart att vandra där och samtidigt hade jag med mig mina affirmationer som jag gick och delvis sa och delvis sjöng för mig själv… vilket gjorde upplevelsen ännu bättre.


Ett mysigt rum
Sen var det dags att finna rum för natten och denna gång visste jag vart jag ville. Jag knackade på i det gula huset vid vägen strax innan Byxelkrok och den trevlige äldre mannen som jag träffade när jag hyrde där sist, gav mig ett mysigt rum med ett litet kök i ett hus på gården. 100:- + lakan 50:- ville han ha… det är ju lite lågsäsong nu men ändå….. så det kan varmt rekommenderas om ni kommer upp till Byxelkrok. Även om jag tyckte om min svit vid havet så trivs jag faktiskt ännu bättre här även om det är lite enklare..

Detta zenbuddistiska citat läste jag i M-magasin
det passar mig bra just nu.

Följ med i det som händer i ditt liv.
Försök inte styra eller kontrollera skeenden.
Lyssna istället inåt och låt saker och ting växa fram av sig självt.

2 kommentarer:

  1. Åhh, vilken underbar resa du gör på Öland, en inre resa samtidigt. Jag var i Byxelkrok i månadsskiftet juni-juli. Känner att jag vill dit igen, nu när det är få turister och göra en liknade resa som du nu gör. Önskar dig full njutning av vistelsen!

    Kram // Carina

    SvaraRadera
  2. Ja det är underbart här nu och hela stranden nästan helt för sig själv med lite lagom människor utspridda här och var. Häruppe kan man tänka klart känner jag - luften är hög och denna tid är det ju även lågsäsongspriser ... Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig