lördag 28 mars 2009

Sluta längta lev nu !

Läste senaste Ps som jag tycker är en mycket bra tidning. I slutet av tidningen var det ett fint reoprtage om Susan Alfengren som jag alltid har tyckt är en fin Gudinna. Här kommer några citat ur reportaget som jag kan skriva under på själv.

Jag har växt så mycket i självkänsla
och självförtroende de senaste åren att jag är förvånad ! Att ge sig själv plats att utvecklas är viktigt. Det tråkiga är att man nästan ska krascha innan man kommer dit.

Jag har bestämt mig för att låta mig själv blomma! Och jag vet att jag har fler sätt att göra det på än jag själv vet om! För mig känns det som att livet börjar vid 50! Äntligen vågar jag släppa taget om det som håller mig tillbaka. Upphöra se mig själv "med andras ögon" Förmodligen är de inte lika dömande som mina egna ändå.

Lånar du andras ögon innan du tar ett steg
vems ramar är det som styr dig när du väljer väg.

Jag har en strävan efter att bli den jag vill vara.
Vara mitt bästa sanna jag. Det är inget man ska gå och längta efter, man ska leva det med en gång. Jag börjar våga visa på utsidan vem jag är på insidan, jag börjar våga vara den jag innerst inne är. Det liv du vill leva, börja leva det idag. Det du vill ha, låtsas att du redan har det. Den männsika du längtar efter att vara, börja vara den människan idag

4 kommentarer:

  1. För mig känns det som att det mer handlar om att slappna av - inte försöka vara någon, inklusive mitt bästa jag. Här är ett långt klipp som handlar bl a om detta. Efter ca 45 min pratar han om ovillkorlig acceptans av sig själv.

    http://www.youtube.com/watch?v=QulqM-a-mKE

    Kram
    Adina

    SvaraRadera
  2. Tack Adina. Jag tycker det känns sant det du säger. Så viktigt att slappna av och bara vara där vi är och tycka om oss själva nu. Samtidigt kan jag känna att artikeln inspirerade mig till att jag är mitt bästa jag redan nu och att jag kände igen och inspirerades av det där med att våga visa på utsidan vem jag är på insidan.
    Det här med personlig utveckling kan ju verkligen bli en press att vi aldrig är nöjda med oss själva i nuet. Jag skrev just om det den 27 februarí, under "Du är underbar just nu". Tack för länken.. Peter har snott mina högtalare men jag gillar verkligen den där mannen och dessutom är han ju väldigt snygg med. har lyssnat förut på honom och ska lyssna när jag hittat högtalarna. Kram Anne

    SvaraRadera
  3. :D Din kommentar om hans utseende förvånade mig lite men så tänkte jag att Anne, hon är en vidsynt människa! Kollade dock för säkerhets skull och det visade sig att jag mailade fel länk. När du ser denna kanske du förstår: http://www.youtube.com/watch?v=jniaUr_7438 Inre skönhet dock!
    Och jag håller med dig om olika metoder för olika personer olika tider. Just nu känns det som att ord blir "extra" utöver varandet.

    SvaraRadera
  4. Sitter här och skrattar för mig själv, när jag kollade in den nya länken... Jag tycker han ser väldigt trevlig ut men skulle inte kalla snygg kanske... Hur som helst så var det ju inte det som var det viktiga och det var ju bra att vi kom på att det var fel länk så jag inte lyssnat och undrat vad du menade samt om andra läser de här kommentarerna så vet de nu.... hi hi..

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig