onsdag 25 mars 2009

Hur vill du uttrycka dig

"I have come to this planet equipped with enormous powers and abilities" "Jag har kommit till den här planeten med enorma inneboende styrkor och förmågor"
Så står det i dagens budskap på den lilla almanacka som jag har köpt genom Hay House. Jag brukar sätta dagens budskap, väl synligt vid min dator så jag kan påminnas om det under dagen.
Hur kan du uttrycka dig
Vad betyder detta för dig då. Jo det betyder att det är dags att upptäcka och inse den oändliga kraft du bär inom dig och de unika talanger och förmågor som var och en av oss bär med oss. När vi ger uttryck för dem kommer vi att känna ännu mer den sprudlande livskraften flöda genom oss... vi kommer att känna ännu mer kontakt med dem vi är djupast innerst inne och kunna tycka om oss själva ännu mer.... och vara de underbara Gudinnor vi är !!
Så tag gärna en stund här och nu och känn efter vad detta väcker inom dej. Vad är det som skulle kunna komma till ännu mer uttryck i världen, genom dig ? Vad är det som skulle göra dig lycklig att uttrycka ännu mer ? Vill du sjunga, dansa, måla, skriva, dreja, odla, baka, bygga ... eller helt enkelt bara vara ännu mer den underbara Gudinna du är... ta på dig din vackrast klänning eller vad du nu tycker om och trivs i och njuta av att vara du. Våren är här nu och det är dags för våra knoppar att brista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig