torsdag 26 mars 2009

Eco-Queen & Gudinnestyrka

Skönt med en kvinnotidning som står upp för att vi kvinnor kan vara vackra med naturliga medel som inte skadar andra levande varelser eller naturen. Äkta Gudinnestyrka tycker jag är att stå upp för det goda och för det som är kärleksfullt för alla levande varelser och naturen.
Vinn en skön Ayurvedahelg i Mundekulla
Dessutom, som jag tidigare nämnde, lottar de ut en Ayurvedakurs för kvinnor här i Mundekulla - i det senaste numret - värd 4200:- så bara det kan det vara värt att köpa tidningen för.
Leva efter det vi tror på
Jag tror att ju mer vi lever efter de värderingar vi tror på, ju mer kan vi tycka om oss själva. Vi kan påverka hur den här världen ser ut och vi kan medverka till en värld där allt levande behandlas med respekt och kärlek. Det handlar även om att våga stå upp och säga ifrån när vi märker att andra levande varelser inte behandlas respektfullt. Jag tror det flesta kvinnor känner när något inte är kärleksfullt. Det är dags att vara i vår fulla styrka och stå upp för det vi vet och det vi känner är sant djupt inom oss.
Att värna om djuren
Djuren kan ju inte tala för sin egen sak och jag tycker det är en skam för mänskligheten hur vi fortfarande behandlar en del av dessa kära vänner. I framtiden kommer människor undra hur vi kunde låta det ske. Genom att göra enkla vardagliga val som är bra för oss själva, andra och för jorden, så kan vi sant älska oss själva mer.

Vardagliga val som gynnar det goda.
Ät vegetariskt - vilket gör att vi även mår bättre själva
Handla ekologiskt - vilket får oss att må bättre själva
Minska på mjölkprodukter, välj ekologiskt - du och djuren mår bättre
Välj naturliga skönhetsprodukter - är bättre för din hud
Välj produkter som ej är djurtestade - vacker med gott samvete
Handla närproducerat - medverkar till att gynna klimatet
Rättvisemärkt - gynnar människor i andra länder och känns bra
Naturvänliga, ekologiska kläder - du känner dig nöjd
Säg ifrån när vi känner att något är fel - Ger styrka och självkärlek.
Hur skulle världen se ut om vi alla stod upp för det vi vet är rätt ?

Slutligen... kan jag erkänna att jag inte alltid gör allt det här men en del saker har blivit en självklarhet. jag tycker mer om mig själv när jag lever sant. Det viktigaste tycker jag är att vi blir mer medvetna och försöker gynna det goda när vi kan. Vi kan ge oss själva lite uppskattning för varje bra sak vi gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig