lördag 7 mars 2009

Kvinnoinspiration

Hej
Jag har funderat lite på att byta namn på min blogg eftersom jag förstår att det finns en del kvinnor som inte riktigt känner sig hemma med benämningen Gudinna. Samtidigt tycker jag det är så vackert och för mig påminner det både om det vackra som vi är innerst inne men även om vår kontakt med den gudomliga livsenergin eller vad vi väljer att kalla det. Jag vill även lyfta fram att Gudinnan ju vördades och tillbads under en lång tid i männsikans historia något som en stor mängd kvinnor inte känner till men som man kan läsa om i många böcker bl.a Riane Eislers fina bok " Bägaren och svärdet" Marija Gimbutas som själv varit med på många arkeologiska utgrävningar visar att en mängd Gudinnestatyetter och andra arkeologiska fynd talar sitt tydliga språk. Vår egen Birigtta Onsell har också skrivit en mängd böcker om detta ämne. Slutligen så påminner benämningen Gudinna mig om hur viktigt det är att vara i kontakt med vårt sanna väsen.

Men det är ju också kul om fler kvinnor vill titta in på bloggen och den har ju blivt ett forum där jag mycket just vill dela med mig inspiration till kvinnor. Jag kan ju ändå skriva om Gudinnan och allt det jag nämnde här ... så vad tycker du ? Ska jag fortsätta att kalla min blogg Gudinnerummet eller byta till Kvinnoinspiration eller har du något annat förslag.. Kvinnorummet är redan upptaget... Ha en god helg

2 kommentarer:

  1. Hej Anne. Jag tycker nog att du ska behålla namnet Gudinnerummet. Dels för att jag tycker att det är vackrare och mer innehållsrikt. Sedan även för att inte begränsa sig rent åldersmässigt. För när blir man "kvinna"?! Jag har iofs ingen aning hur medelåldern ser ut bland dina läsare. Men om jag utgår från mig själv så är det först nu som jag kan kalla mig själv kvinna. För mig har det varit ett sådant laddat ord. Men ordet Gudinna har jag lättare att identifiera mig med. :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Angelina... Det känns bra att höra. Jag tycker ju det känns väldigt fint själv och att det påminner oss om att vi är fantastiska och underbara.. ska känna på det ett tag till.. kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig