söndag 30 december 2012

Kära förkylning - Jag ger mig!

Även en Gudinna kan bli förkyld!
Den där förkylningen kändes inte lika mysig idag... den tog liksom över... har varit så trött, feber, snuvig och vilat nästan hela dagen... Nu ska jag läsa på lite mer vad förkylning står för och vad jag kan lära av den....återkommer med insikter.. tror det handlar mycket om att ta det lugnt och vila... kanske är det så att jag inte riktigt lyckas vila helt förrän jag är helt däckad... Tror jag tillät förkylningen denna gång för att jag ville vila och bara vara... men sen tog den sig egna friheter... Nu återgår jag till sängläge...

Lite senare när jag sovit, vilat och lyssnat och läst...
Nu har jag lyssnat och läst och insett att en del av budskapet i min förkylning är att inte ha för många projekt på gång... att leva mer lugnt nästa år.. att inte tänka att jag ska hinna med så mycket...samt att göra mer det där jag verkligen vill och älskar och kan lägga ner mycket kärlek på. Det var så skönt att bara ligga en stund och vara... det var allt jag kunde i eftermiddags och jag kunde njuta av det och inse att jag vill ha mer av det lugnet och den stillheten och den närvaron och det fokuset.

Så tack i alla fall kära förkylning... nu tror jag du ser att jag snappat budskapet...  så kanske låter du mig vara i fred och jag blir sakta bättre från och med nu...

Ha det gott!

KRAM Anne Solveig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig