fredag 26 februari 2010

Be och du skall få

Jag tror verkligen att det fungerar och tänkte nu berätta om ett litet mirakel från denna veckan.

Visionen om sol
I Måndags kände vi att det var väldigt längesedan solen tittade fram så i samband med vår dagliga morgonmeditation vägledde jag de andra i att fokusera på att himlen skulle börja öppnas upp under tisdagen och att solen skulle titta fram lite samt att den skulle komma fram ännu mer på en blå himmel under onsdagen. Vi visualiserade detta och såg det i vårt inre och lade sedan till att vi önskade detta av Gudinnan om det var i linje med det högsta bästa för alla..

Solen kom fram
Redan på måndag eftermiddag fick vi veta att de på väderlekstjänsten hade förutspått lite sol på tisdagen… det visste dock ingen av oss om när vi gjorde meditationen och när jag gick in på nätet och kollade så stämde det.. men onsdagen såg det helmulet ut på väderlekskartan.

Tisdagen kom och solen tittade fram lite!!! Härligt
Jag sa till Helena att tyvärr blir det kanske inte sol imorgon onsdag för att jag hade sett det på väderleken… varför då sa Helena vi har ju beställt det… Ja visst påmindes jag om och ändrade inställning snabbt.

Miraklet skedde….
När jag vaknade på onsdagen var det redan lite soligt och under dagen blev det mer och mer en helt blå himmel… precis som vi hade sett det i vårt inre.. så hela onsdagen nästan var det sol här på en blå himmel … Det kändes för oss som ett mirakel.

Ett annat exempel på be och du skall få
Ibland kan det också vara så att bara genom att be andra om något så får vi det vi vill
Jag bad ju om att ni skulle skriva lite mer i Gudinnebloggen och aldrig har det väl varit så mycket aktivitet i Gudinnerummet som under de senaste dagarna.. det kändes fint.

Tror att det är en viktig aspekt i relationer med
Vi förväntar oss lätt att vår partner ska gissa sig till vad vi vill och längtar efter och så blir vi besvikna eller förnärmade när det inte sker. Männen vill ju gärna gå oss till mötes så när de vet att vi vill något så kan de oftast vilja ge oss det…

Så som du tror så ska det ske dig.
Ja så står det i den heliga skriften att en vis kille sa för 2000 år sedan… det ligger något i det. Det ligger verkligen en stor kraft i att fokusera på det vi vill och längtar till och att uttrycka det. Vissa saker kommer meddetsamma. Som häromdagen satt vi och skrev ned en lista på de egenskaper vi ville att en person som kan hjälpa till här i sommar skulle ha. På eftermiddagen fick vi ett mail från en kvinna som skrev att hon var intresserad av att hjälpa till här och när vi gick igenom listan så passade hon på alla punkter!

Vissa saker sker inte meddetsamma
och då kan det bero på att vi har spärrar och egentligen inte tror att det kan ske och inte är redo att ta mot det eller för att det inte tid ännu och fler saker ska falla på plats eller för att det inte är det högsta bästa för alla just nu…..
So keep on wishing the very best in your life and that the best will come
Huruvida solen hade kommit eller ej utan vår önskan det lämnar jag upp till er...

2 kommentarer:

  1. Det har hänt mig också när jag längtat efter sol :) två gånger faktiskt..och då i mulna november/vintertider :)

    Ena dagen var det efter en övertygelse, till en "mulen" vän, som sade att solen inte kommer komma fram.. då sa jag: "Jo, imorgon gör den det!" och så gjorde den det, om bara för en timma runt lunch. Härligt. :)

    Ville bara dela med mig. Nu är det sovdags...

    kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Härligt att du berättar.. kanske finns det fler som har sådana här berättelser om vädret eller annat.. skriv gärna.. Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig