söndag 5 september 2010

Kvinnocirkeln sprider sig

Efter att ha rest hela Lördagen genom ett soligt vackert septemberlandskap, landade vi på kvällen på mysiga Eksgården på Öland och fick bo i Grindstugan, ett äldre mysigt hus.

Grindstugan på Eksgården

Må Bra-Mässa på Eksgården
Nästa dag var vi med på Må Bra-mässan som pågick här. Jag och Peter hittade en mysig plats i solen på innergården där vi riggade upp vårt bord. Det var trevligt att stå där och berätta om Mundekulla och vi mötte flera som varit hos oss och många som hört mycket positivt om Mundekulla.

Här sitter vi och representerar Mundekulla

Eksgårdens innergård där vi satt och där man kunde äta och fika


Föredrag om Kvinnocirkeln
Kl 11.00 höll jag ett föredrag om Kvinnocirkeln. Det kändes jättebra och när jag vid avslutningen lät dem samlas i mindre grupper för att få prova på en liten cirkel så hörde jag flera som sa - Jag gick ju bara hit för att det lät spännande men nu vill jag starta en cirkel. En liten grupp tyckte de fann varandra så mycket att de tänkte ha fortsatt kontakt, så det var nästan så att det bildades en kvinnocirkel på plats. Några andra blev inspirerade att starta en grupp i Växjö och ytterligare några var intresserade av att gå utbildningen som jag har.. Jag sålde även mycket böcker efter föredraget, så det var roligt.


Kvinnor längtar efter en djup stärkande kvinnogemenskap.
Jag inser att när man berättar om en kvinnocirkel och vad det kan ge så vill väldigt många kvinnor vara med... de inser hur mycket de skulle vilja vara i djup och trygg kvinnogemenskap där de kan växa och utvecklas till de Gudinnor de är. Känner mig nu inspirerad till att fortsätta att prata om Kvinnocirklar och att sprida dem ännu mer.

Vi spelade och sjöng
Peter och jag satt även länge på en solig liten utescen och spelade och sjöng för dem som var där, det fick vi också mycket fin feedback för.. Jag sjöng även några sånger själv och kände att det var kul.. Det är ju inte så ofta jag uppträder med att sjunga, men det händer.. tyvärr fångade vi ingen bild på oss när vi sjöng.

Ja det var helt enkelt en jättefin och solig dag
och vi njöt av att bara kunna vara och få njuta av god frukost, lunch och fika och slutligen nu vila i vår lilla stuga där vi stannar tills i morgon... och även foten blev ompysslad och fick massage av en mycket trevlig Japansk man. Kvällen avslutades sjungandes våra sånger i Grindstugan....


Ett av de mysiga husen på Eksgården.

2 kommentarer:

  1. Hej Anne och tack för ditt besök på min sida och dina fina ord!
    Jag tycker som sagt mycket om din blogg också.
    Med Värme Jessica

    SvaraRadera
  2. Tack Jessica.. kul att vi kan inspirera varandra. kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig