tisdag 28 september 2010

En inspirerande budbärerska hälsar på.

Nu har Margaret kommit
Vi tar ibland emot praktikanter och under 14 dagar kommer nu Margaret att vara hos oss. Det är intressant att upptäcka hur de som kommer som volontärer, praktikanter eller bara hälsar på, nästan alltid har ett budskap till oss .. Något vi kan lära oss och inspireras av och säkert är det samma sak för dem att de kan lära och inspireras av oss.

Att bara göra det man tycker är roligt
Margaret är 60 år .. vacker, strålande och sprudlande av idéer och av energi. Hon har nya planer i livet och räknar med att vara arbeta mer aktivt minst 6-7 år till och då har hon beslutat att bara göra det hon tycker är roligt och som känns bra för henne. Hon har många spännande planer om att bjuda in till olika aktiviteter och har en mycket bra plats dit hon kan bjuda in människor. Jag inspireras av Margaret till att göra mer det jag tycker är roligt. Tänk om vi kunde vara så beslutsamma när det gäller det lite tidigare i livet.

Att våga nya vägar
Hon berättade för mig igår om att hon vid ett visst tillfälle i livet var så trött på människor att hon kände att hon bara måste göra något annat. Då sa hon upp sig och började sticka tröjor och sälja. Efter ett tag när hon fått sin dos av egen tid, blev det så mycket efterfrågan att hon startade upp ett kooperativ med kvinnor som stickade hennes tröjor samt att hon även startade en butik. Jag inspireras av hennes sprudlande energi och förmåga att våga ta nya väger i livet och jag tror att det gör att hon känns så ung och levande.

Jag längtar efter mer egen tid.
När man har byggt upp en verksamhet som vi har, är det ju inte lika lätt att bara säga hej då nu gör jag något annat.. och det vill jag inte riktigt heller. Men jag längtar mer och mer efter ett viloår och att en tid få ägna mig mer åt skapande, kreativa projekt och ha lite mer egen tid med mig själv. Men lite kurser vill jag ändå ha för det ger mig ju så mycket med. Så det är nog en balans det handlar om samt att när jag har kurser, retreater, Kvinnofestivalen m.m. se till att jag har kvinnor som hjälper mig och finns med så att det blir lättare och enklare och hela ansvaret inte vilar på mig...

Jag ska bli bättre på att be om hjälp
och stöd och att ha assistenter och medhjälpare. Det är vilsamt med kurser där vi är två ledare, som den kursen i Självkärlek som jag snart ska ha tillsammans med Ellika nu i oktober. Där vi dessutom kommer ägna en eftermiddag åt att njuta av vår fina SPA och relax-avdelning... Det var så fint förra året som vi hade denna kurs och det är så skönt att kunna dela processen med en annan kvinna. Att det just är Ellika gör det ännu bättre för jag tycker så mycket om henne och trivs så bra i hennes sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig