måndag 22 mars 2010

De små vännerna kommer in i huset.

Våren är på väg
Solen lyser och snön är på väg att smälta bort mer och mer, gröna fläckar blir mer och mer synliga i det vita... och de små krypen kommer in och hälsar på... myrorna kommer upp på bänken om jag glömmer lite smulor eller något sött där... dom är små och söta och jag har lärt mig nu att de bara kommer på besök just den här tiden när de har vaknat och det är kallt ute och inte finns så mycket mat... sen går de ut igen så jag brukar lämna dem i fred men en och annan råkar ju stryka med när de t.ex har klibbat fast sig själva i en tekopp som det var lite honung kvar i ...

Flugorna kommer fram med
och jag har räddat flera stycken ur en vas där de gått ner för att dricka vatten. Det känns bra att rädda dem även om jag inte vill ha för många inomhus... det är ju inget kul att döda såna här små vänner men ibland behövs det att man skickar dem till en annan plats eller planet... det går ju inte alltid att vara så snäll ... men ibland känns det så skönt att göra en god gärning även för de här små krypen.

Jag läste om någon som hade en tam fluga...
Det var i en bok om kommunikation med djur och flugan kom när han kallade på den.. men var lite misstänksam och höll sig undan när någon annan kom på besök.

Hur gör ni kära kvinnor
Finns det fler än jag som håller på så här och räddar myror och flugor m.m. flyttar på sniglar om de hamnat mitt i vägen m.m.? Ha nu en härlig dag och njut av vårsolen om den tittar fram där du är.

2 kommentarer:

  1. Det känns verkligen att det är dags för en välbehövd retreat, lite ledsen att jag missade Mundekullas men det var helt enkelt inte rätt ;) Dags för vila och visualisering, vet bara inte var eller när :D Går i skolan men har hamnat utanför intresset och söker hellre i det andliga även fast skolan egentligen är jättekul.. Hm.. antar att det hör till, sådana här svackor?

    Får se när mina vägar leder till Mundekulla, eller kanske Vadstena som jag lockas till av någon anledning... :)

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid... det går fler tåg när det gäller retreater... jag tycker också det låter spännande med Vadstena...

    men hoppas du hittar hit med då det vore kul att ses.. kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig