lördag 12 november 2011

Samtal med änglarna!

Jag tände ett ljus och lyssnade!
Då och då får jag den kloka insikten att jag faktiskt kan sätta mig ned och lyssna till mina skyddsänglar.. eller guider.. eller min inre Gudinna eller vad jag väljer att se det som. Just nu ska jag kalla det för änglar för jag tänker att de finns med oss och kan vägleda och guida oss...men egentligen är det inte så viktigt varifrån budskapet kommer så det kan du välja att se på ditt eget sätt. Igår fick jag i alla fall inspiration och tillit igen till att jag kan lyssna till den vägledningen, och jag satte mig ned i en skön stol, slappnade av djupt.. tände ett ljus och lyssnade.

Skriv gärna ner svaren
Jag vet att du med kan göra det närhest du vill och det är mycket troligt att du kan få till dig djupa och fina budskap. Jag hade även en liten skrivbok att skriva i vid sidan om stolen. När jag suttit en stund så kom det så mycket bra tankar och en fin energi som fyllde mig ...saker som jag funderat på den senaste tiden föll på plats och jag kunde se en ny väg lite mer tydligt.

Min fråga den senaste tiden har varit...- Hur kan jag bäst fylla min "gudinneliga" uppgift.. hur kan jag vara fullt ut, den jag är djupast innerst inne...och hur kan jag ge på bästa sätt till andra. Jag delar lite av dessa tankar som jag fick till mig här... tankar som jag känner gäller oss alla kära Gudinnor.

Var den Gudinna du är i sanning.
Ge det du är här för att ge nu
slösa inte bort tid på att få andra att gilla dig
finn dina själssystrar och bröder och samverka med dem.

Vila i ditt inre ljus.. du har en unik väg
Ge ut det unika du har att ge och låt ditt ljus stråla
Du behöver inte lyssna till alla andra
Du kan lyssna till ditt inre ljus och låta det lysa

Släpp ev idéer om att bli erkänd av andra eller "lyckas" i världen
Njut av att ge ut det just du har att ge
Ha tillit till att vi hjälper dig att ge det till dem som har glädje av det
Det är tryggt och vi finns med dig..bakom dig och runtomkring dej.
Tack att du lyssnade.

Sedan var det även en del tankar som var lite mer pesonligt just till mig men dem sparar jag och fortsätter att hämta tillit och inspiration från.


Boken "Samtal med änglar"
En av mina inspirationskällor till detta samtal var just boken: Samtal med änglar.
En mycket stark och spännande sann historia om tre kvinnor som under en mycket svår tid i livet fick vägledning av änglar. Kan varmt rekommenderas och innehåller en mängd djupa och fina budskap.

Ha en fortsatt fin dag.. Kram till er!

10 kommentarer:

  1. Åh så fint Anne. Jag har också en sådan dag idag då jag får vila i min stillhet. Familjen är iväg och jag är själv hemma med förkylning. Det är skönt på något sätt det här med förkylning för då tvingar kroppen mig till vila och i vilan träder den inre rösten fram allt klarare. Tack för ditt vackra och finstämda inlägg. Jag ser det framför mig. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack fina Pernilla.. så längesedan jag var inne i mellanrummet.. vill kika in där nu. Ja visst är förkylningar en välsignelse ibland... de ger en verkligen tillåtelse att vila. Tack för dina fina rader.. kul att du finns med här i Gudinnerummet. Kram1

    SvaraRadera
  3. Ja du- Mellanrummet har bytt skepnad och jag är där inte så ofta. Det ligger lite i vila men kanske skriver jag mer nu. Får se vad som vill uttryckas och hur det ska bli. kram och välkommen

    SvaraRadera
  4. Ja det är ju skönt att inte känna press utan att skriva när inspirationen finns.. men du har verkligen en fin förmåaga att uttrycka dig i skrivandet tycker jag.. Hade du inte blogger förut förresten.. har du bytt till worldpress? jag har själv funderat på det så det vore kul att veta lite vilka fördelar du tycker det är Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket fint inlägg, Anne! Ja men visst kan alla ta emot budskap från våra guider och änglar. Jag tycker som du att det viktigaste är inte vilket namn vi använde för energin vi känner utan hur budskapet känns.

    Jag vill också läsa mer av dig Pernilla. När du känner dig kallad att skriva : ).

    Kramar till er båda, Karina

    SvaraRadera
  6. Hej Karina! Tänkte just på dig med när jag skrev detta då du är en så fin inspiration när det gäller att förmedla ljusa upplyftande budskap...

    SvaraRadera
  7. Tack, Anne! Vad glad jag blir av det du skriver. Jag var hos en fantastisk healer igår och hon sa att det verkligen är dags för mig att kanalisera mer. Måste bara smla mod först. Hur gör du för att våga? Kanske att du har lust att skriva ett inlägg om det?

    Varma kramar

    SvaraRadera
  8. Underbart Karina!
    Ja dina budskap kommer verkligen från en sann källa och du har en klarhet och klokhet i dig själv som gör att du tryggt förmedlar endast det som känns bra. You go girl.. ska fundera på det du frågade om...kram

    SvaraRadera
  9. Just det, jag älskar sådana statyer som den på bilden! De ger sådan tröst och styrka ... kärlek.. är helt betagen av dem. Särskilt de med fläckar av tid!

    Tack för det änglaglittrande inlägget!

    SvaraRadera
  10. Tack Ingrid.. vad kul det ska bli att träffa dig i verkligheten en dag .. när vi nu har delat så mycket här i Gudinnerummet!

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig