onsdag 9 november 2011

Ännu ett hett lästips!

Min Stroke... av Jill Bolte.
För en tid sedan delade jag ju med mig ett filmklipp med henne. Idag har jag tänt en brasa och suttit och läst hennes bok och den är både spännande, lärorik, vacker och djupt inspirerande. Spännande att ta del av hennes upplevelse...lärorikt att förstå hur hjärnan och de olika hjärhalvorna fungerar och djupt inspirerande hur hon beskriver vad som sker när den vänstra hjärnhalvan slås ut...ett slags andligt enhetsmedvetande... att vara ett med allt.. att inte känna en gräns mellan sig själv och allt annat .. att inte längre vara en speciell person och att känna en ljuvlig stillhet och frid inom sig. Angående att inte längre känna sig separerad och ha en personlighet säger hon:  "Tänk att jag i alla dessa år hade varit något som min egen fantasi hade hittat på:) ... Underbart!!!  Ja tänk att vi bara är något som vår egen fantasi har hittat på.. speciellt den vänstra hjärnhalvan men i verkligheten är vi flödande energi utan gränser.. ett med allt och alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig