fredag 18 november 2011

Dear Sisters in Spirit!

Relationskurs i helgen
Denna helg ska jag och min käre make tillbringa med att gå kursen "Par i Hjärter" - här i Mundekulla!! Det ska bli fint att ge lite extra uppmärksamhet till varandra och relationen och denna kurs är mycket uppskattad och fullbokad långt i förväg. Jag ska berätta mer hur det var sen men vi kommer ha två kurser med dem även nästa år..

Lyssna till din inre Gudinna!
Det jag vill ge till er denna helg är att uppmuntra er att verkligen lyssna inåt... Jag har märkt att när jag går förbi mitt sinne och mentala tänkande så finns det en djupare röst som bara känns helt rätt när jag lyssnar till den. Men jag kan inte höra den förrän jag slappnar av ..stillar mig och verkligen lyssnar... då kan jag uppleva den och känna skillnaden på den andra rösten som kan vilja mycket men som inte är lika djupt förankrad.

Gudinneretreat i februari och september!
Den här inre "rösten".. ja det är mer som en upplevelse av att det känns ljust, upplyftande...sant och rätt... Den har nu inspirerat mig till att fokusera lite djupare i livet. Därmed har idén om en längre retreat för kvinnor kommit upp igen. Jag tänker mig att bjuda in kvinnor till en 2-veckors retreat i Mundekulla i september nästa år. Men jag kan inte vänta så länge så därmed tänker jag bjuda in dem jag känner och er här m.m. till en retreat även i februari... där vi hjälps åt med det mesta... t.ex mat och disk.. ifall jag inte finner någon som skulle tycka det vore roligt ... därmed kan även priset bli rimligt med tanke på att det är en längre retreat. Möjlighet kan även finnas att endast komma en mindre period. Jag ska berätta mer om retreaten snarast.

Hur kan du ge av just dina unika gåvor.
Det finns så mycket vi kan göra och så många möjligheter så nu när jag får lite ledig tid är det mycket som lockar... Därmed känns det extraviktigt att lyssna och känna vad är min uppgift just nu i livet... hur kan jag ge på bästa sätt av just mina unika gåvor. Så det vill jag uppmuntra dig till att lyssna in också. Jag tror nämligen att när vi lyssnar och lever efter vår djupaste inre vägledning då blir livet mer ljust, enkelt och allt faller på plats...Ha en underbar helg och vi ses i Gudinnerummet i nästa vecka ifall jag inte skulle titta in en stund här nu när vi är på kurs.

Välkommen in till min hemsida och ta del av November månads Gudinna!
Jag delar med mig lite tankar och budskap inför varje månad...
http://www.annesolveig.se/

























November-Gudinnan -  Bedjande kvinna, målning Anne Solveig

4 kommentarer:

  1. Åhhh, när jag läser om retreaten så blir jag sugen på att vara med känner jag *ler*
    Har smugit runt här hos dig de senaste gångerna och läst och tagit in...
    Har behövet det mycket, så tack för att du delar med dig.
    Ha en riktigt fin helg och lycka till med kursen!
    Kram från Mia

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken fin målning, Anne! Jag har inte sett den förut. Den är verkligen ljus och känns vägledd ; ). Jättebra inlägg också : ).

    Varma kramar, Karina

    SvaraRadera
  3. Vad fint att höra Mia.. jag ska berätta mer efterhand och det hade varit såååå fint om du kunde komma.
    Vad kul att du smugit runt i Gudinnerummmet...det glädjer mig.

    Jo vi hade en mycket fin helg och kursen var mycket bra... känns som vi ska värna om varandra lite mer nu, jag och Peter...kram

    SvaraRadera
  4. Tack Karina!
    Det kändes dags att lyfta fram den målningen i ljuset nu.. så fint att du tyckte om den och inlägget... allt gott till dej.Kram

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig