tisdag 1 februari 2011

Mirakler - Visst sker dom!

Husmor och andra medhjälpare dyker upp
Jag har lagt märke till att en hel del som jag önskat mig dyker upp och ibland ännu bättre än jag tänkt mig det hela. Jag har t.ex fokuserat en tid på att vi ska få in en bra husmor här i Mundekulla och även andra medhjälpare. De senaste dagarna har det dykt upp både husmor, husfar och kontorist och någon som ev även kunde ta ett större ansvar vilket vi nästan gett upp tanken om. Så plötsligt dyker det upp helt underbara människor som verkar stämma precis med det vi vill ha. Ja vi får se hur det blir.. men för mig känns det hur som helst som att det ger mig tillit till att det kommer ordna sig.. och det verkar som det enklast sker när jag tar ett steg tillbaka och sitter här och fokuserar på mina kvinnoprojekt och min kreativitet.

Rådjuren ska ha mat
En annan sak som jag önskat mig i vinter är att rådjuren ska ha mat, då det blir svårt för dem när det är mycket snö... Jag funderade mycket på att lägga ut foder till dem men fick inte riktigt klarhet i vad som var bra för dem och visste inte heller var i närheten jag kunde köpa det. Men helt plötsligt började rådjuren äta ur vår kompost ... så varje dag ser jag nu minst ett rådjur från köksfönstret - och det har inte hänt någon gång förut under de 10 år jag bott här... så nu lägger jag även ut lite extra havre och äpplen till dem. Denna önskan blev så tydligt besvarad så jag kan se det varje dag. Ungefär som universum säger.. Ja nu ser du ju att de har mat.


Saltkristall Ljuslykta

Vänta dej spännande överaskningar
I morse lyssnade jag till Louise Hays morningmeditation. Där skulle man bl.a föreställa sig att man fick spännande överaskningar under dagen och jag såg i mitt inre hur överaskningen var som ett paket... men tänkte att det mest var en symbol för att goda saker kunde komma till mig idag. Men nu i eftermiddags fick jag ett paket på posten av min kära själsdotter/syster.. Camilla. Hon hade skickat mej en luftrenande - ljuslykta... samt ett fint kort som hon målat med jättefina kärleksfulla tankar... det blev jag så glad för... tack fina Camilla!


Kort - målning av Camilla Måne

Bättre syn smidigt och lätt
En annan sak jag önskat mig med är bättre syn. Har börjat se sämre på nära håll nu när jag använder mina kontaktlinser... har svårare att växla mellan att se på långt och nära håll vilket ju är vanligt när man blir lite äldre. Då kom jag plötsligt på att jag kunde sätta den svagare linsen på det öga jag ser sämst med och vips kunde jag se jättebra på datorn igen. .. för mig betydde det mycket.. även om jag behöver ha den rätta linsen för att se riktigt bra på längre håll och köra bil... ibland kommer lösningarna på ett sätt man inte kunde tänka sig riktigt.

Det du ger får du
En annan universell lag är ju att "när du ger så får du" Ett litet sådant mirakel skedde igår då jag ägnat tid till att stärka och uppskatta en nära vän som hälsat på här. När jag sedan kollade i bloggen var det två stycken av er fina Gudinnor som gett mig fina stärkande och uppskattande kommentarer som jag blev så glad för...

För mig är allt det här små vardagsmirakler
som visar att det fungerar att fokusera och att det vi ger det får vi igen... Hur går det för er kära Gudinnor med mirakler i era liv... Kram Anne

7 kommentarer:

  1. Härligt! Stärkande tankar, precis vad jag behöver... :)

    Har upplevt några minnesvärda mirakel de senaste två-tre veckorna... Sådana där man säger "Jösses! Hur gick det här till? Det var precis vad jag önskade mig, på pricken..."

    ;D

    kram till Dig!

    SvaraRadera
  2. Vad fint och sant du skriver, Anne! Ja igår kände jag mig lite låg och tänkte att nu behöver jag mer energi men hur? Jag kände för att trumma i skogen och fira nymånen. Jag drog ett fint indiankort där det stod Usable energy. Det stod att jag jag skulle använda den energi som finns tillgänglig och fylla pålika mycket energi som jag ger. Hmmm ; ).

    Jag berättade för en kompis om trumidén och hon ville jättegärna vara med för även hon var låg på energi. Så nu blir det trumm, eld och meditation i skogen i eftermiddag med både barnen och kanske en man. Lätt som en plätt ; ).

    Det är bra att bli påmind om livets mirakler. Och att be...

    Kramar, Karina

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra Ingrid.. och kanske är vi lite mer vakna för att se miraklet i det hela när vi känner till det här med tankens kraft.. kram

    Karina! Wow så inspirerande det lät att gå ut i skogen och trumma.. det skulle ju jag kunna göra här med.. men just nu är det lite kallt.. ni har det nog varmare därnere i Frankkrike.. kram Anne

    SvaraRadera
  4. Jag blir så glad av att höra om de små (stora?) miraklerna i Mundekulla, tänka så det ordnar sig!! vad härligt att det löser sig tills kurssäsongen startar!

    Och vilket varmt och vackert kort du fått av Camilla!

    Och så gott det låter med att fira nymånen med trumcermoni ... Jag LÄNGTAR också efter att komma ut och näras av skog och natur. Var och traskade ovanpå snön härom dagen, men jag vill kunna gå och blunda och bara ta in!
    Visst är det så att våren är på gång!? OM man lyssnar och letar riktigt noga ... eller hur?!

    Jag var också med om en form av "mirakel" i veckan ... har en tid känt mig tyngd och tvivlande och bad om hjälp/stöd av en person; i en form av meditation får jag då möta mina två inre delar, som jag alltid upplevt motstridiga varandra, istället förenades de nu och ville samarbetar mot samma mål - det var mäktigt och en mycket stark upplevelse. Jag smälter den fortfarande och förstår mer och mer!

    Tack alla systrar för ni finns här för mig och varandra!
    Anita

    SvaraRadera
  5. Vikket fint Mirakel Anita... med ditt inre möte... ja det kan komma så mycket djupa insikter när vi ger oss tid och utrymme att lyssna inåt... och jag tror vi Gudinnor behöver komma ut och ha fötterna på Moder Jord för att riktigt känna oss hela... varm kram Anne

    SvaraRadera
  6. Ja, trummandet var jättebra! Vilken kraft det finns så nära. Hela tiden. Tänk att jag hela tiden måste påminnas om det ; ). Jo, vi har haft riktigt vårväder med 17 grader och sol. Vi får se om det håller i sig. Det är trots allt februari även här...

    Kramar, Karina

    SvaraRadera
  7. Pratade just med en vänninna idag om att ni i Frankrike har nog minst 1 månad längre vår och höst.. och det verkar ju så skönt.. Nu börjar dock snön smälta här och idag har det känns lite som marsväder.. Vad härligt att trummandet blev av.. det lät underbart..
    Har du sett att det finns en bok som heter "When the drummers were women" Min kära syster Camilla har läst den och blivit mycket inspirerad.

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig