onsdag 23 februari 2011

Follow your bliss!!

It's getting easier and easier..
Gick en kvällspromenad nu när solen höll på att gå ned.. så underbart det är att det äntligen blir ljusare.. känner att allt blir så mycket enklare då.. i alla fall kändes det så när jag gick där. Gick och tänkte på hur livet känns mer och mer enkelt med..

Verka inifrån
Jag inser mer och mer hur viktigt det är att vila och drömma sig fram i livet.. hur enkelt allt faller på plats när vi börjar inifrån.. När vi bygger upp en ljus positiv vibration inom oss omkring det vi vill och när vi fokuserar på det vi verkligen djupast innerst inne vill och längtar till... bygger upp en känsla inom oss av hur det skulle kännas när vi hade det... och sen tar de steg vi känner oss inspirerade till att ta.. för det behövs också.

De sitter djupt - begränsande tankar
Jag tror att det som håller oss allra mest tillbaka är att vi inte riktigt litar till att det kan vara så enkelt.. Det sitter så djupt i oss att vi minsann ska arbeta hårt och kämpa och sen kommer belöningen.. Men jag inser mer och mer att det fungerar inte så. Det finns en mängd människor som sliter och arbetar jättehårt, ofta med sånt de inte ens vill syssla med.. och ändå närmar de sig inte det de egentligen vill. Ofta tjänar de inte ens mer pengar.. Sen finns det de som njuter sig fram i livet och sysslar med det de älskar och allt kommer till dem enkelt och lätt. Det är så jag vill leva nu... visst det tar en stund att ändra.. och det går lite upp och ner... men det känns som jag är på god väg in i det nya sättet att tänka och leva.

Här är mitt sätt..
...som jag själv börjat använda mer och mer. Inled dagen med att fokusera på hur du vill leva.. Ligg gärna kvar i sängen en stund och dröm dig bort till ett liv som känns glädjefullt, njutningfullt och fyllt med kärlek... eller det du vill och längtar till.. Ta sen en likadan stund på kvällen.. samt gärna nån gång under dagen med.. Lev dej in i det.. njut av känslan.. "tune in to the vibration of it" Jag kan nästan säkert säga dig att du inom en månad kommer att vara på mycket god väg att närma dej det du längtar till... ja säkert har en hel del redan kommi tin i ditt liv. Du kommer även upptäcka hur enkelt det var och hur en hel del redan fanns där i ditt liv men du behövde ändra inställning för att upptäcka det..

SE UPP
Om du fokuserat en stund både morgon och kväll med inlevelse och känsla och ändå inte har närmat dej det du längtar till, så beror det med all sannolikhet att du under dagen har tänkt motsatta tankar.. du har gett utrymme till tvivel och negativa tankar, känslor och ord... och därmed skapat en vibration som går tvärtemot det du fokuserade på. Det krävs även en viss medvetenhet så vi kan ändra våra negativa eller begränsande tankar när de dyker uppp.. borde finnas ett alarm för detta.. men det alarm vi har är att det inte känns bra inom oss.. och när det inte känns bra då har vi tänkt, på ett begränsande sätt.

HA TILLIT - DIN ÖNSKAN ÄR REDAN PÅ VÄG
I den stund du sänder ut din önskan så är den redan på väg... Det är så det fungerar och det är detta du ska ha tillit till under dagen.. Skapa en positiv känsla av att du nu är på väg i rätt riktning.. att du närmar dej det liv du längtar till.. gläds i förväg och njut av att snart kunna stiga in ännu mer i ditt nya liv.

TACKA
Tacka.. är inte något vi ska göra för att vi borde gör det.. (Jo självklart ska vi tacka andra när de ger oss något vi uppskattar.. det känns ju naturligt och bra att göra) Men att varje morgon och kväll ta en stund och även tyst för oss själva sända tankar med tacksamhet till det vi har upplevet under dagen... eller det goda som redan finns i vårt liv... det gör vi för vår egen skull... därmed skapar vi en positiv vibration inom oss... som gör att vi drar till oss ännu mer gott.... Tacksamheten fyller mest funktion när den sker i hjärtat.. Vi behöver känna tacksamheten inom oss.. då har vi verkligen upplevt den... Jag kan lova dej att det finns saker i ditt liv som du kan känna djup tacksamhet för...samt en mängd saker du även kan känna lite lagom tacksamhet och glädje över ... och visst känns det bättre att fokusera på det goda vi har istället för brist. Det mirakulösa är att Tacksamhet alltid ger oss mer av det goda...

Slutligen
Om någon skulle titta in på denna sida som inte brukar vara här .. och tycka att det här är det mest flummiga ni har läst... så är det helt okey med mig .... men för mig är det grundläggande djupa sanningar som några av de visaste personer alltid har vetat om... och som väldigt många nu börjar upptäcka igen inom alla möjliga kretsar.. allt ifrån idrottsmän, tränare... till chefer... till artister m.m

Annika Sjö fokuserade på att vinna!
Läste en underbar artikel i Top Hälsa om Annika Sjö... som vann Let's dance 2009, tillsammans med världens starkaste man, Magnus Samuelsson. .. och anledningen säger hon är tankens kraft. Hon berättade hur hon skrivit en lapp ovanför sängen: "Jag är så glad och lycklig nu när jag och min partner har vunnit "Let's dance" Hon säger i artikeln: För mig har boken och filmen The secret betytt jättemycket. Filmen har jag nog sett 1000 ggr för att nöta in budskapet. Och det fungerar. Jag tror verkligen att positivt tänkande ger resultat. Härligt!!



En mängd människor över hela världen har läst "The secret"
och fått hjälp att kunna hantera sina liv på ett bättre sätt.









Kraften som kommer ut på svenska 17 mars tycker jag var ännu bättre och lite mer djupgående... nu har ju författaren Rhonda Byrnes praktiserat och lärt sig ännu mer om hur det fungerar och att kärleken är kraften bakom allt...
Lycka till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig