söndag 13 februari 2011

Liten Söndagshälsning

Kvinnocirkel
Nu är det sent på kvällen och jag har tillbringat eftermiddagen med min kvinnocirkel i Kalmar / Öland.. Som vanligt så givande och fint att mötas, dela djupare tankar och peppa varandra. Fick fin feedback på det jag behövde bli lite peppad i just nu. Det ger mig en fin känsla av trygghet och inspiration att de här kvinnorna finns där i mitt liv.. och jag njuter av att ta del av deras resor och deras växande.

Det är så viktigt med vänner och kvinnocirklar
Vi behöver verkligen varandra. Märker hur jag kan fastna när jag tillbringar för mycket tid med att bara vara med mig själv. Jag har även haft Sofi här i helgen och vi har som vanligt haft både kul, mysigt, sett film och samtalat och inspirerat varandra.

Struktur ger enkelhet
Struktur var ett tema vi tog upp och fokuserade på en stund.. Jag har känt att det är mycket som jag vill och mycket som ska göras under våren och när jag tänker på allt i en klump har det börjat kännas lite stressande och rörigt.. Vad bra det var att sätta sig i lugn och ro och skriva ner när jag ska göra de olika sakerna ... samt även göra en struktur över hur jag vill skapa min vardag. Sedan delade vi vår plan med varandra och gav lite feedback.

Nu känns det mycket mer tydligt och vilsamt
Jag kan se att jag skulle kunna hinna med det jag vill.. och jag kunde även skjuta på ett projekt till en senare tidpunkt så att det skulle kännas mer lugnt. Kan varmt rekommendera dej med att göra en struktur ...och den kan ju se ut på olika sätt. Du får finna din egen som passar dig. Jag gjorde en ungefärlig tidsplan för olika perioder när jag skulle fokusera på olika aktiviteter... samt även en plan för hur jag vill att min dag ska se ut ungefär.

Vad är du gravid med?
Sofi pratade så inspirerande om att se våra projekt vi har på gång som att vi är gravida. Det var en fin bild tycker jag... det fick mej att tänka.. - Jaaa .. det jag längtar efter finns ju redan där i mig och växer varje dag och det kommer ju komma ut i verkligheten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig