torsdag 10 december 2009

Skönt med mindre kläder
Nu har jag rensat ut i garderoben och det känns så bra... Det är verkligen mycket mer luftigt men lite till skulle nog kunna tas bort... jag försökte verkligen lyda mina egna goda råd som jag nämnt tidigare om att rensa ut kläder, men jag kan avslöja att jag ändå sparade en kasse med kläder som får stå på vinden ett slag så kommer jag ju märka om jag saknar dem... kanske lite fusk... men jag har en hel kasse som ska skänkas bort med.

Att bo litet och ha färre ägodelar
Läste igår om några kvinnor som bodde på ett väldigt litet utrymme som i en båt och i en husvagn. De kunde inte har så mycket prylar och inte så mycket kläder fick plats heller... Det lät skönt. Ibland tycker jag det verkar härligt med människor som bara har sin dräkt.. tex som i ett kloster..i alla fall i de buddhistiska klostren med de mer färgranna orange och röda kläderna.. Svart kan bli lite trist i längden..

Städat kontoret
Idag när jag gick ned till kontoret kom jag på att det var lika bra att städa det med och det gick ju ganska snabbt ändå, dessutom har jag städat toaletthyllorna och rensat bort en massa gammalt... Nu känner jag mig nöjd... sådant där som jag tänkt tusen gånger och nu är det gjort...

Äntligen har jag insett gåvan
i att uppkopplingen strular på grund av att jag ska fokusera mer på hemmet och på det inre just nu... Ibland släpper Gudinna dock ut mig på nätet med min trädlösa uppkoppling och det är nästan bara när jag mailar eller går in i Gudinnerummet... men sen stänger hon till igen och då är det annat som ska vara i fokus

Hela veckan har jag ändå försökt tills jag helt insåg att jag vill ju fokusera på mitt hem och vila lite mer och just nu behöver jag ju inte sitta på kontoret och vara uppkopplad mot världen... Jag tror det mesta sker som det ska och av en anledning men det kan ta ett tag att acceptera och ta till sig gåvan i det som händer... Nu ska jag slappna av och låta det vara tills min käre make kommer hem... han har ju varit i Afrika i två veckor....

5 kommentarer:

  1. Hej Anne

    datorer är ofta en spegling på vårt inre... Komiskt att det mest bara funkar för gudinnerummet!

    Här kommer en dikt

    En längtan
    Ett skimmer i mitt hjärta
    En frid
    som ingen kan ta ifrån mig
    Ge mig näring
    för varje andetag
    Ge mig till mig
    Fyll mig med mig

    Min bön
    att växa stark
    Att vara fylld

    Det är ingen hemlighet att vi stundom har det jobbigt här hemma och att jag ibland funderar på att flytta ifrån Henrik. Men jag tror inte att jag kommer fly - för kärleken vinner och livet är ingen kamp.

    Konsten är väl att kunna ta emot universums överflöd! Att våga vara öppen.

    Jag funderar lite på att komma till er nyårsretreat... Själv.

    kram Erika

    SvaraRadera
  2. Tack Erika för din ärliga kommentar... jag tror vi är fler som känner igen oss...Vilken underbar dikt.. jag lägger upp den.. hoppas det är okey... Har du skrivit den... då lägger jag till det sen... Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. ja jag har skrivit den själv och idag har jag startat en blogg!!!

    skapafrihet.blogspot.com

    kram igen!

    SvaraRadera
  5. Vad kul Erika...Grattis till bloggen... Då ska jag gå in och kika... kram Anne och dikten är jättefin..

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig