måndag 28 december 2009

Julen är över för i år...

Julen är över
..och den var helt okey och stundvis mycket mysig som igår då jag hade samlat mina systrar och några väninnor på Näset (mitt föräldrarhem i Mariestad) och vi sjöng julsånger fikade och hade även en kvinnocirkel där vi delade vår längtan inför det nya året och peppade varandra i det vi längtar till. Sedan gick jag och Karin (min syster) och hälsade på mamma och sjöng julsånger för henne... och hon sjöng med fast hon är mycket glömsk men många av de här sångerna verkar finnas kvar i minnet. Det kändes fint att se mamma glad och nöjd somna sen när vi gick därifrån.

Jularna förändras ju
och vissa jular kan därmed kännas mer utmanande... den här julen har jag nog hunnit vänja mig vid en del förändringar och anpassat mig till dem och till och med skapat något bra utifrån det. Jag kan till och med känna att det är positivt att i framtidan kan jag därmed mer och mer skapa julen som jag själv vill.

Mina systersöner är fantastiska
Jag pratade en lång stund med mina systersöner som är i 20-årsåldern. De är så kloka och fina bägge två och den ene är mycket intresserad av yoga, meditation, andlighet och filososi. Det var ett mycket upplyftande och inspirerande samtal och det känns fantastiskt att vi har så mycket liknande intresse och att han nu även funderar på att bli yogalärare...

Mamma glömmer - att lyssna med humor
Mamma är stundvis mycket glömsk och det blir knappast bättre... som tur är så är jag utrustad med en del humor.... Mamma kan ena stunden säga... - Åh vilken fin hy du har och du ser ju så ung ut!! Då blir man ju glad.. men i nästa andetag säga.. - Hur gammal är det nu igen du är? ... är du pensionär ... du är väl äldre än mig?? Nej säger jag då.. du är min mamma... - Åhh säger mamma med världens varmaste leende - Är jag det!! ...Men det gör faktiskt inget.. känns bara lite charmigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig