lördag 2 oktober 2010

Pippi- Power

Äntligen har den kommit på posten..
boken som jag länge känt att jag ville läsa. "Pippi Power" av Gitte Jörgensen. Visst är väl bara titeln lockande... Efter att ha fått den i min hand och bläddrat i den lite blev jag ännu mer inspirerad av bokens upplägg med alla härliga små skyltar och illustrationer. Kul att hela boken utstrålar Pippikänsla.



Galna, vilda och kreativa upptåg
Nu har jag har läst 20 sidor och känner att även om det inte skulle vara mer som inspirerar mig i boken (vilket jag säkert tror det är) så har jag ändå fått en inspirationskick av dessa sidor... jag har fått tips om att hänga upp en röd sko i taket.. måla blommor på dammsugaren.. vända en byrå upp och ned och annat härligt bara för att påminna mig om och få inspiration att fortsätta vara i Pippikraften.

Boken verkar innehålla en härlig blandning av galna, vilda idéer och inspirerande starka budskap om att ta tag i livet och våga göra det du vill och längtar till men kanske inte vågar... men som du kan inspireras att ta tag i genom Pippikraften

"Pippikraften kan vara en dörr som öppnar vägen in i ett oändligt land av kraft och styrka... där du går ut genom en dörr när du vet att du måste det och ringer på en annan dörr när du vet att det är nu du ska göra det"skriver Gitte.

Marit en kvinna med Pippipower
När jag läst 20 sidor tittade jag på TV:n en stund om det skulle vara någon spännande gäst i "Här är ditt liv" och då var det Marit Paulsson.. en riktig Krut -Gudinna som ju har mycket Pippikraft i sig och vågat stå upp och rakt säga sin mening och värna om djur och natur. Marit kämpar just nu i EU för att hönorna inte ska behöva vara i burar och att transporter för djur ska bli mycket bättre... Heja dej Marit.

Ser fram emot att ta fram min egen Pippikraft
Jag ser fram emot att fortsätta att läsa boken och ta fram mer av min Pippi-kraft.. kanske blir det temat ett tag framöver här i bloggen... vi får se.... Får du inspiration att göra något lite galet, vilt, kreativt för att påminna dig om din Pippi-power.. så gör det .. jag ska fundera tills i morgon och sätta igång då.

Ett nytt fräscht perspektiv
Jag trodde nästan att jag fått nog av alla självhjälpsböcker för ett tag .. men den här boken har ett nytt fräscht perspektiv som känns mycket inspirerande. Tack till Erika Green och Monica Katarina Frisk som båda är kvinnor med Pippi-power och som inspirerade mig att läsa boken... Jag kan varmt rekommendera den .. i alla fall efter att ha läst 20 sidor och jag tror du skulle gilla den med!

2 kommentarer:

  1. Rolígt Anne!!!

    Visst är den härlig! Det flög nog lite Pippi Power till mig med, för jag har precis insallerat mitt internet, otroligt för mig som är så oteknisk! (eller så har jag blivit teknisk)

    Idag gick jag faktiskt och funderade på att anmäla mig till en Pipp Power kurs... känner dragning till Köpenhamn, ska bläddra lite i boken.

    ha det kul! Tjolahej!!! Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Ja boken är härlig och bra.. har läst lite till nu..Ja jag tycker absolut du ska anmäla dig till kursen.. för du är redan mycket av en Pippi så det är bara att bygga på den kraften mer och jag tror du kan använda den mycket i ditt arbeta med människor.. kanske du skulle bli Pippicoach...Ja det tycker jag vore härligt att komma till.. en Pippicoach.. som stärker och även inspirerar till att vara lite "tokig" samt gå sin egen väg i livet.. Stor kram Tjolahopp!! Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig