söndag 24 oktober 2010

Mundekulladialogen blev så fin!

Det blev en djupt givande helg!
Jag tror de flesta var överens om att det blev en djupt givande helg! Jag tyckte att alla föreläsare var ännu bättre än jag väntat mig... KG Hammar är ju en så modig och fin person som delade med sig tankar om "jag och du "och hur vi blir till genom mötet med varandra. Patricia Tudor Sandahl delade med sig djupa tankar från sig själv och sitt eget liv... på ett mycket ödmjukt och fint sätt... Stefan Einhorn hade ett klokt budskap och engagerade oss genom att ställa frågor samt fick oss att skratta mycket och Anita Goldman... denna levande passionerade, vackra kvinna som jag fick en givande pratstund med på tu man hand.. hon delade med sig från sin senaste bok: "Om jag så måste resa från Los Alamos".. en mycket stark roman som förmedlar en tankeväckande sann historia om hur den första bomben skapades och om människor som var med i denna process. Hon delade även med sig om Etty Hillesum från sin bok "Guds Älskarinnor" som jag varmt kan rekommendera.

Sända web-Tv från Mundekulla
Ja det är ingen idé att försöka berätta vad de alla sa... Men tanken väcktes att i framtiden vill jag att vi ska ha web-Tv så att man kan gå in i efterhand och ta del av de inspirerande föredrag som sker här... för det kommer fler.

Vilka personer tycker du är inspirerande
och har något viktigt att säga? Vilka skulle du vilja lyssna mer på? Kunde vara roligt att få tips på föredragshållare till nästa Mundekulladialog. Kram Alla Gudinnor och hoppas ni haft en fin helg med... Nu har snön redan smält bort här.

2 kommentarer:

  1. Ville bara kommentera den här och skriva: Inspirerande!

    Jag skulle vilja lyssna mer på fler personer, men ingen jag kommer på såhär direkt. Förutom kanske en, Kjell Haglund heter han, och är livscoach. Har tänkt gå på fler av hans kurser, men inte blivit av ännu.

    Hans hemsidor är inspirerande...

    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Tack fina Ingrid.. jag uppskattar alltid så mycket att du ger dig tid att skriva och ge mig feedback och uppskattning.. det betyder mycket... och tack för tips om Kjell.

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig