lördag 16 februari 2013

Nu skymtar jag vägen!


"Vänner betyder så mycket och ibland kan de vara 
helt avgörande för att vi ska hamna på rätt spår i livet.. "


Nu sitter jag här igen
I min kära änglaväninnas fina lägenhet mitt i Kalmar med utsikt över takåsarna åt ena hållet och åt andra hållet skymtar Kalmarsund och Öland... kan det bli bättre. Gudinnan hade tänkt ut det väl när hon gav min väninna denna fina lägenhet för hon är värd det bästa, men även när hon tänkte ut att jag skulle kunna låna just denna lägenhet för den passar mig perfekt. Tänk så mycket vardagsunder som sker hela tiden utan att vi ens tänker på det eller lägger märke till det.

En längtan att dyka djupare
Kanske är det lite enklare för änglarna att styra med saker och ting när vi reser iväg och kommer ur gamla invanda rutiner och är mer öppna och vaksamma. På vägen hit hälsade jag på en annan mycket kär och nära vän. Hon har länge funderat på att ge sig själv ledigt en tid och gå lite djupare.. kanske leva på ett kloster en tid. Detta slog an en djup sträng i mig då jag med haft den längtan att en period få ägna tid till att dyka djupare in i mig, och hämta ny inspiration samt även kunna få ägna tid helhjärtat åt kreativitet som för mig hänger mycket samman med andlighet.

Längtar att en tid få dyka djupare in på min sanna väg

Jag har blivit lite bekväm förstår ni. 
Jag har det bra, bor bra är frisk och har en mycket fin man. Jag har har så mycket goda förutsättningar i livet just nu. Jag kan även syssla med det jag älskar och det flyter och andra vill ta del av det. Men det känns också som att jag ibland har fastnat i en viss form och ett sätt att leva som upprepar sig lite varje dag och att  det finns en djup längtan inom mig som vill vidare. Jag vet att det finns så mycket mer att lära där ute i världen... och jag vet att det finns så mycket mer som väntar på att få komma fram djupt inuti mig. Det känns som det behövs en tid att dyka djupare in på min sanna väg.

Så tankarna kom redan första kvällen...
- Vad vill jag nu i livet.. vad är nästa steg. Jag har haft planer på att bjuda in till nya Gudinneprojekt för jag älskar att möta kvinnor i en djupare gemenskap...men jag har också en längtan att bara släppa detta ett tag och ge mig själv tid att gå djupare.. kanske sedan kunna komma tillbaka och ge ännu mer .Så när jag kom hem till den lilla lägenheten på kvällen sände jag ut en djup bön om vägledning i detta och att få lite mer klarhet under dessa dagar. Samtidigt vet jag ju att jag snart har hela 14 dagar att gå djupare in i mig själv under min Gudinneretreat så säkert kommer mycket mer att falla på plats då.

Men det brukar vara så att när jag är i den här lilla lägenheten några dagar så passar livet på att ge mig ny inspiration och nya tankar. Det är bra att bo en tid hos någon som också är inne på en andlig väg för här hos min väninna finns det massor med spännande böcker och vacker musik att lyssna till och en hel del nytt som jag inte har hemma.

Jag drogs till bokhyllan 
En  inre röst - som jag förnimmer ibland och som jag tror att vi alla har men inte alltid lyssnar till - viskade: känn efter vilken bok på den här hyllraden som du känner mest för. Jag hittade två böcker. Den ena började jag läsa meddetsamma och den handlade om hälsa men på ett lite annorlunda sätt som kändes väldigt rätt. Jag läste och kände att det här skulle passa mig nu det vill jag prova ett tag. Sen gick jag ner till stan och hamnade efter många turer i en Hälsobutik. En ung kille började prata lite med mig och jag fick igen den där inre impulsen att fråga: Hur äter du? Du ser så frisk ut. Då visade sig att han åt precis enligt det som jag hade läst om. (och även om jag tagit del mycket av hälsa så var det lite nya tankar)  Det kändes som änglarna hade sänt honom för att bekräfta att - Ja du är på rätt väg, det här funkar bra just nu för dig.


När vi säger något högt till en annan person som verkligen lyssnar 
då blir det tydligare om det är sant för oss själva eller ej.


Coaching med en väninna
På kvällen när jag låg och myste i soffan så ringde en annan väninna. Hon och jag har börjat "coacha" varandra i livet en gång i månaden. Just idag var precis rätt tillfälle för mig att dela tankar med henne. Så vi lyssnade till varandra en stund i sänder och gav sen varandra feedback. Jag kände att jag fick ny inspiration och klarhet genom hennes feedback både när det gällde mina nya tankar om hälsa samt hur jag ska gå vidare i livet på min sanna väg.  Vissa saker blev tydligare av att jag fick tänka fritt när någon annan lyssnade. När vi säger något högt till en annan person som verkligen lyssnar då känner vi djupare om det är sant för oss eller ej. När jag somnade på kvällen kände jag mig uppfylld av nya tankar.. kände att något nytt hade landat i mig som kändes så rätt och så bra...

Vänner betyder så mycket vårda dem väl ... 
de kan bjuda in till sitt hem...  de kan ge inspiration, kloka tankar, coaching, värme, 
kärlek, peppning och ibland vara helt avgörande för att vi ska hamna på rätt spår i livet.. 

Ha en riktigt fin dag du med.. 
jag har några mysiga möten till med vänner idag och det känns såååå bra!

KRAM Anne Solveig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig