fredag 25 januari 2013

Universum pusslar samman bitarna.

Jag följde min inspiration
Jag tror jag berättat förut hur jag när jag var ung följde mycket mitt hjärta och min glädje och provade på en massa olika saker utan att känna ett krav att det skulle leda till något speciellt yrke.. Jo en yrkesutbildning gick jag också till Fritidspedagog och det var kul med.. men resten var 1-årsutbildningar, terminskurser, helgkurser som kändes kul och inspirerande just då. Sen när jag hamnade i Mundekulla insåg jag att jag hade gått precis den perfekta utbildningen för att driva kursgård, varenda liten kurs jag gått hade jag nytta av nu.

En vägledning som jag inte väntat mig
En gång var jag tex på en kurs och vi gjorde en meditation där vi skulle möta en guide och få veta vad som var vår uppgift i livet.. Jag var full av förväntan men hoppades att det inte skulle visa sej att det var husmor som var mitt kall :) inget fel i det men det är inte riktigt jag.. även om jag gillar att pyssla och laga mat emellanåt. Jag trodde det skulle komma en röst eller en vision som talade om för mig precis vad som var min sysselsättning. Men det som hände var något jag inte väntat mig: Det kom en tydlig röst som sa: Du ska följa Glädjen... det kändes så rätt och så bra... kunde inte varit bättre... sen har jag glömt det emellanåt men när jag kommer tillbaka till det så vet jag att det är rätt för det känns så bra i hjärtat.


Jag känner mig entusiastisk !
och i morse upptäckte jag det igen! Jag har den senaste tiden följt inspirationen och glädjen och fokuserat på lite olika saker som känns rätt men kanske inte är insatta i ett sammanhang. T.ex har jag spelat in en sång som är lite annorlunda än dem jag spelat in förut så jag funderade just på hur jag skulle använda den. I morse när jag vaknade insåg jag att den passar perfekt in i det som jag är på väg att utveckla och som jag nämnde igår. Jag insåg också att allt det andra som jag har på gång, skrivande, musik m.m... det passar perfekt in i det nya med som jag vill utveckla.. och det känns så kul att ha en ny fin idé på gång.

Det är så viktigt att vi litar till de impulser...
vi får även om vi inte ser hela bilden. Kanske finns det en mening med att vi endast ser en liten del i sänder och att Universum sen pusslar samman bitarna. Ja jag tror till och med att Universum och livet har en bättre plan än vi kan tänka ut .. så vår uppgift är helt enkelt att ett steg i sänder följa intuitionen, inspirationen och glädjen i tillit och se vart den leder...

Här kommer lite inspiration från Louise L Hay 
där hon berättar hur hon nådde ut med sina böcker och hur hon alltid tagit ett steg i sänder bara.




Stor kram och ha en mysig helg!

Anne Solveig


2 kommentarer:

  1. Luften är fylld av förväntan, den vibrerar skönhet och en viss märklig stillhet ... dina rader inspirerar ... Väcker min inneboende lust och längtan ... det bubblar glädje och bus inom mig - vällust!!
    Kikar kanske på Louise en annan dag - känner att ditt gav mig så mycket - tillräckligt!!
    Önskar dig/er alla också en go helg <3
    Anita

    SvaraRadera
  2. Vad fint du uttrycker... ja luften känns fylld av förväntan här.. kul att du känner det:) och som du säger det känns ändå lugn.. och stilla.. ett lugn som kommer av att det känns som jag är på väg och hittat hem. Kul att det väcker något härligt i dej. Kram och nu ses vi snaaaart.. jag ganska snart
    Anne Solveig

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig