måndag 28 januari 2013

Kurs med Louise & Cheryl- hemma i soffan!

Vilka möjligheter vi har idag 
... att ta del av inspirerande och upplyftande tankar. Ikväll har jag tillbringat en skön stund i soffan och lyssnat till min senaste Dvd med Louise och Cheryl: You can trust your life heter den och består av en 6 timmar lång kurs med Louise och Cheryl. Jag har bara lyssnat till knappt en timme nu men känner mig redan upplyft. Så det får bli en timme varje kväll denna vecka tror jag.

Vi behöver ständigt påminna oss .
..i hur vi kan leva vårt bästa liv. Det är därför jag skriver en del saker om och om igen.. för att påminna mig själv och er.. och vissa saker kanske vi inte riktigt tar in förrän en dag när poletten plötsligt ramlar ner och vi är redo.


"You are living with yourself all day long..
You might as well enjoy it"

säger Louise så klokt...och som vanligt tillägger hon:
Att älska sig själv är det mest grundläggande och viktigaste!

Samt att börja dagen på ett bra sätt är så viktigt med säger hon.. för det sätt du börjar dagen på är det sätt du kommer leva din dag på och därmed även ditt liv på.

"I like to begin the day in a way that really, really empowers me".. säger hon

Louise tackar sin säng för en skön sömn, och hon sätter en positiv intention inför dagen och tänker att det kommer bli en super-underbar dag och att allt hon gör kommer gå bra. Om hon har ett visst möte framför sig så föreställer hon sig att det kommer gå jättefint... och sen säger hon till sig själv i spegeln: Louise jag älskar dig, jag älskar dig verkligen. 

Så kanske vill du fundera på vad du kan göra för att sätta en god intention inför dagen.. för det är du värd.. och du kommer trots allt leva med dig själv resten av ditt liv.. för visst är det trevligare att leva med en positiv person som njuter av att leva än en som klagar och stressar.. om det kommer Cheryl lära oss mer imorgon.

Ps. E-kursen i att skapa en grundläggande kärlek till dig själv... kommer så småningom.. 
den är på G .. så säg gärna till om du är vill veta mer eller vara med.

Kram Anne Solveig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig