torsdag 8 november 2012

Jag vill falla fritt!

Första gången jag hörde Melissa Horn
....så satt jag på en restaurang. I bakgrunden hörde jag någon som sjöng så innerliga texter med ett djupt budskap. Jag gillade det meddetsamma och frågade vem som sjöng... Melissa Horn fick jag veta... Hon har definitivt något mycket fint i sitt sätt att sjunga och även om hennes texter kan uppfattas som lite sorgliga så finns det alltid ett vackert djup som berör.. och de kan tolkas på olika sätt.. Dessutom så känns det som ett så varsamt och fint musikarrangemang som lyfter fram hennes röst något jag inspireras av nu när jag själv vill göra en Cd.

Falla fritt!
Jag ryser av dessa raderna: "Du vill att jag ska falla ..mot något som du har gjort till ditt, men ska jag falla, då ska det finnas tid att falla fritt" Så vackert.. Vad väcker det för känsla hos dej; att falla fritt ?... För mig väcker det just nu en känsla av att ge mig hän i tillit...surrender ....till det helt nya.. inte låta mig styras av egna eller andras begränsande tankar eller förväntningar... Någonstans anar jag att livet kan vara så mycket mycket mer....och i tillit vill jag falla i livets stora famn där oändliga möjligheter som vi inte ens kan ana väntar på oss....men som vi kommer upptäcka när vi har tillit och vågar falla fritt...



Tack Melissa Horn.. du har framtiden för dig och vi kommer få höra mycket mer av dig det är jag säker på.

2 kommentarer:

  1. Underbara Melissa! Skör,stark och ljuvligt berörande texter!

    Falla fritt ... längtan att våga fälla ut mina vingar och falla fritt (ha, jag vill inte falla, jag vill ju glida ...) jag har en tid levt i stor tillitsbrist och inte ens tänkt surrender ...
    Fint att bli påmind! Tack fina!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är hon både skör och stark...gliiiida låter faktiskt mer njutningsfullt... det väljer jag med:) och så Surrender förstås.. KRAM

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig