torsdag 23 juli 2009

Visionscirkel

Igår hade jag en visionscirkel här med gruppen som är här på Sommarläger med Story och Ellika. Den blev väldigt fin och det kändes spännande att leda den på engelska då det var människor från flera länder som deltog.
Vi började med en djup avslappning
med en guidad meditation, där alla fick känna in vad de djupast längtade efter i livet och även se det som en symbol i sitt inre. Sedan fick de fokusera på olika områden i livet som t.ex hur de ville känna sig, vilka relationer de längtade till, sysslesättning och vad som gav dem glädje i livet samt hur de skulle vilja bo. Temat för lägret och konferensen som var innan var ju just "Living in community" så det passade bra att knyta an till det. Efter det fick alla papper, pennor och kritor för att skriva ned och måla sin vision. Slutligen hade vi en samtalscirkel där vi delade vår upplevelse med varandra. Det blev mycket starkt och djupt för flera i gruppen.
Dagen efter i samtalscirkeln
när alla fick säga vad som var nytt och bra så sa flera som varit med att de tyckte mycket om visionscirkeln och det sätt jag ledde den på vilket gladde mig och fick mig att inse hur viktigt det är att göra sådan här saker och hur mycket det kan ge till andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig