onsdag 22 juli 2009

Solblommans klädkollektion

Jag har sedan länge haft en vision om att sy upp sköna vackra kläder i mjuka material som tex ecobommull. Kläder som man kan dansa i, meditera och slappna av i och kanske även göra yoga i men som även är kvinnliga och vackra och sitter fint på kroppen med mjuk urringning, samt i olika färger. Jag leter själv ofta efter sådana kläder men tycker inte det är så lätt att finna. Min tanke är tunikor som kan kombineras med långa, korta, smala eller vida byxor. Så att man kan sätta samman sin egen stil och sin egen färgkombination. En del tunikor kan även vara lite längre och användas antingen med byxor eller som en klänning. Just nu är de första provkläderna på gång av en sömmerska i grannbyn och jag börjar med att sy upp kläder till mig själv.

2 kommentarer:

  1. Spännande! Jag trivs själv väldigt bra i empireskurna tunikor/klänningar och vida vadkorta byxor i samma färg eller långa klänningar. Ju helare jag klär sig, desto helare känner jag mig.
    Fridens,
    /Alexandra

    SvaraRadera
  2. Tack Alexandra
    Jo men visst är det så att kläderna verkligen kan få oss att känna oss mer hela när de stämmer med vårt inre. Hellånga klänningar ger mig verkligen en speciell känsla av att känna mig hel. Samt att "fel" kläder som jag egentligen inte känner för kan få mig att känna mig svag och inte helt den jag är. Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig