måndag 13 juli 2009

Frigörande dans kursdag 3

Nu badar dom nakna i vår lilla damm bredvid bastun. Jag kan se dem från fönstret där jag sitter och skriver och det ser så härligt ut. Jag njuter av att se dem njuta. Ja det är kursdeltagarna i Frigörande Dans-kursen som pågår nu som njuter av vår fina vedeldade bastu. Men nu är det skymning så det är inte alls lika ljust som på bilden.
Såhär ser bastun ut. Den är byggd som en gammal linbasta.
Att bli närvarande i varje kroppsdel
I dansen idag kändes det som om jag kom åt lite känslor som jag stoppat undan och som satt i bäckenet. Efteråt kände jag en större kontakt och närvaro i bäckenet. Når vi bär känslor som vi inte vill kännas vid i en viss kroppsdel så blir det ju att vi stänger av den delen. Genom att dansa så blir vi igen uppmärksamma på den kroppsdelen och vi kan då komma i kontakt med det som vi har stängt av. Genom att bli medvetna om det kan vi släppa det och helas. Det kändes som att jag var i den processen idag och det kom en stor trötthet över mig med. Så jag somnade en stund på dansgolvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig