onsdag 29 juli 2009

Det sjunger i Mundekulla

"Let me be still and listen to the truth
I am a messenger of God today
my voice is his (her's) to give what I receive
let me be still and listen to the truth"

Jag känner mig helt uppfylld när jag går ut från höloftet där det sjungs för fullt. 50 personer har samlats inför sångveckan. Vilken sånggläjde det är ! Anders är fenomenal, det är så att taket lyfter.

Anders Nyberg är här i år igen och håller i en Sång och gång vecka med min man Peter. Anders var inspiration för Kay Pollak när han skrev "Såsom i himmelen". Det är en sådan glädje att sjunga med Anders. Jag passar på att titt som tätt gå upp och sjunga med en stund, varvat med att sitta på kontoret. Imorgon ska de ge sig ut och vandra runt i bygden och uppträda på olika ställen. Kanske följer jag med lite.

Jag älskar budskapen i A Course in miracles
vilket texten till sången här är tagen ur. Anders är liksom Kay Pollak mycket inspirerad av A course in miracles.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med körsång och jag älskade Kay Pollaks film och kan tänka mig hur den där Anders är.
    Ha en fin fortsatt bra kväll!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Tack Birgitta.. ja det måste upplevas..

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig