fredag 31 juli 2009

Mirakeltankar ändrar allt

Nu ska jag berätta om en liten erfarenhet jag gjorde igår på vandringen även om det är lite pinsamt då jag tycker att jag borde vara mer vuxen och klok. När jag fyller år brukar jag bli lite så där känsloladdad och få för mig att ingen ska komma ihåg mig och tycka synd om mig själv m.m. Peter hade dock gratulerat mig på morgonen (eftersom jag påmint honom dagen innan om att jag fyllde för säkerhets skull) Han hade sagt att de skulle sjunga för mig på vandringen. Så jag väntade lite på den där sången och tänkte att det lät ju härligt när det är en hel kör.
När vi ändrar våra tankar så ändras andra och världen.
Den största delen av vandring njöt jag av sällskapet och det fina vädret och den vackra naturen, men vid ett tillfälle gick jag in i att tycka synd om mig själv, vara martyr och känna mig besviken för att Peter inte var mer vid min sida och ingen visste att jag fyllde år och för att Peter inte hade sett till att berätta det och se till att de andra skulle sjunga för mig. Då insåg jag ganska snabbt ändå att det var lite dumt att gräva ned sig i det och att det inte skulle göra dagen bättre, utan att jag tvärtom skule missa en fin dag om jag fortsatte så, så jag började ändra mina tankar.
Jag tänkte att jag hade en närvarande och kärleksfull man
och att jag är värd kärlek hur som helst. Bara genom att jag började tänka så och leva mig in i det så blev stegen fastare, jag började njuta av nuet och av att vandra igen. När jag bara hade gått så en liten stund kände jag mig helt bra igen och släppte hur det nu skulle bli med födelsedagsfirande. Vips var Peter där närvarande och kärleksfull vid min sida. Det blev då ännu mer tydligt för mig hur mycket vi sänder ut genom våra tankar och hur det drar till sig eller stöter ifrån oss andra samt hur det även påverkar hur andra är mot oss.

Födelsedagssången
När jag sedan kom in på cafét i Skruv så satt Peter där med en liten grupp och så sjöng de för mig. Det kändes bra.... Sedan fick jag en överaskning på kvällen med då de sjöng för mig mitt i konserten både kören och publiken och slutligen sjöng de en gång till när vi skulle äta middag... Då kände jag själv att det blev lite väl mycket ...
Mundekullas födelsedagssång
Efter att ha sjungit första versen i ja må hon hon leva... så sjunger vi alltid en vers till som brukar uppskattas mycket och som du gärna får ta med dig nästa gång någon fyller år. Så denna vers sjöng de för mig med:
melodin är som i "Ja må hon leva"
Av vad ska hon leva av vad ska hon leva,
av vad ska hon leva ut i hundrade år
Av kärlek ska hon leva, av kärlek ska hon leva,
av kärlek ska hon leva uti hundrade år

Jag handlade present till mig själv
I Skruv fanns det en fyndbod med jättefina porslinsfigurer.
Jag gick in där och kom ut med tre fulla kassar med små ljushållare som var jättefin och bara kostade 50:- styck.. De ska jag ha i matsalen i Villa Solhem när jag har Kvinnoevenemang. Tack Gudinnan för den fina presenten som du hade placerat precis på min väg.


Min egen födelsedagspresent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig